Norpan – alltid redo…

Idag är första dagen jag faktiskt känner mig i stort sett återställd. Hörseln kanske inte är helt hundra, men näst intill och jag känner mig inte svag i kroppen idag som jag gjorde igår. Det kanske gjorde susen med AW:n 😉 Jag var inte bara en stund… som är så lätt att säga innan, utan jag var kvar sist som vanligt och G också till sista tåget gick hem 21.52. Då hade vi varit där sen 16. Vi blev 10 stycken totalt. Jättekul! 🙂 Man behöver göra annat tillsammans också utanför jobbet. Och man lär känna varandra lite på ett annat sätt. Bara tjejer och så G blev det. Jag höll mig till bara cider i alla fall, vilket nog var ett klokt val.

G råkade få i sig valnötter på en pizza som de hade beställt in. Han är jätteallergisk mot nötter och blev lite skärrad. Men fröken Norpan är redo och fullt utrustad för det mesta som kan inträffa så han fick en allergitablett av mig som brukar funka kanon och verkar snabbt. Annars hade jag även haft cortisontabletter, astmamedicin (2 olika sorter) och adrenalinspruta så han kunde känna sig trygg 🙂 Och det gick som tur var bra! Han fick ingen reaktion efter att han tagit tabletten.

G berättade sen när det bara var han och jag kvar vid 21 att han tyckt att det kändes lite pinsamt att alla var så om sig och kring sig när han fått i sig nöten. Haha, inte lätt ensam kille och så 9 tjejer som direkt tar ”mammarollen” med sina ta-hand-omkänslor 😉 Men jag sa det att det är väl klart, det förstår han väl att vi bryr oss om honom och när nåt sånt där händer. Då blev han nog lite extra generad 😉 Vi satt kvar ett tag och snackade där innan vi gick tillbaka till kontoret för att hämta G:s väska och sen ta tåget hem. En urtrevlig kväll blev det och vad kul man har i G:s sällskap. Man skrattar mest hela tiden och både han och jag är ju rätt bra på att retas 🙂 Vi har rätt lika humor och är nog lika barnsliga båda två. Kommer bli tråkigt på jobbet efter honom om han slutar till hösten.

Idag blir det 60-årsfirande i grannstan hos mamma tillsammans med bror, brorsbarnen (inte svägerskan som ska på annat), farbror, faster, ev. kusin och så mormor. Men först ska jag ha det lite lugnt och dona lite hemma. Trevlig lördag på er! Kram!

Här nedan får ni en liten inblick i Norpans handväska vad som finns för närvarande, så förstår ni det där med att alltid vara redo… (2 mobiler är för att jag har en jobbmobil och så min privata iPhone kan tilläggas)

20120324-110257.jpg

Detta inlägg publicerades i Arbete, Familj, Festligheter, Vänner och märktes , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Norpan – alltid redo…

  1. Mats skriver:

    Varför tar du inte tag i det där och bjuder ut ”G”?

  2. Lilla Norpan skriver:

    Mats: G har flickvän 🙂

  3. Jädra G. Han får göra slut bara 😉 hihi. Jag tycker ni verkar så perfekta ju. Roligt att se in i din väska, du kommer utan tvekan att bli bästa mamman med sån där planering hihi.
    Stor kram!!

    • Lilla Norpan skriver:

      Haha, ja eller hur! 😉 Men han passar bra som vän också 🙂

      Tack vad go du är 🙂 Jo, jag har nog planering för det mesta som kan inträffa. Så har det alltid varit. Brorsan skrattade tom. när jag drog upp skoputs när vi var i Lettland 🙂 Stor kram tillbaka!!

  4. Mats skriver:

    Aldrig funderat på att öppna ambulerande apotek…?

    kram

  5. stoffisen skriver:

    Haha!! Underbart! Måste vara tungt att bära på slla dem grejerna *s*
    Jag har lagt förslag på restaurang på bloggen nu… kraaam

    • Lilla Norpan skriver:

      Jo, lite tungt blir det faktiskt. Det är tur jag har en stor väska 😉 Men ska jag ut o dansa eller nåt sånt så får bara några utvalda saker följa med 🙂 Okej, spännande, då ska jag ut och kika på din! Kraaaam

Lämna en kommentar