Ajajajajaj!!!

Idag har jag varit upp till Urologmottagningen för att kolla upp mig efter den värstingurininflammationen jag hade i somras på Sicilien, eftersom det krånglade lite även efter trots antibiotikan och att jag haft del urinvägsinfektioner genom åren. I varje fall trodde jag mest att det skulle vara en träff med en läkare som berättade om provresultaten och hur man skulle gå vidare. Fick en smärre chock när han sa att de skulle gå in med kamera i urinröret och upp i urinblåsan för att se att det såg bra ut. Jag har lite fobi för lasarett sen en händelse i yngre år. Förberedelse är därför inte helt fel, men inget stod det i papprerna som jag fick hemskickade innan. Det var bara att gilla läget för min egen skull.

Min tanke efter vad jag hört var ju att det skulle göra svinont trots bedövning. Men tro det eller ej, jag trodde det skulle vara värre än det faktiskt var. Bedövningen hjälpte. Det gick bra och var överkomligt. När läkaren sen gått berättade sköterskan (som var urgullig mot mig, så stöttande och snäll) att det kunde kännas lite irriterat efteråt och att det kunde hjälpa att dricka rejält. Jag kan säga att det var sen helvetet började!!! Fy jäklar vad ont det gjorde. Värre än urinvägsinfektion. En ren pina när jag skulle gå på toaletten första gångerna. Och att dricka mycket innebär ju i sin tur fler besök på toaletten… Ni kan ju föreställa er! Nu har det dock blivit något bättre även om det fortfarande känns. Så jag hoppas jag inte behöver göra om en sådan undersökning i brådrasket. Tur ändå att det absolut värsta går över relativt fort. Jag hoppas att det ska vara helt över imorgon bitti.

Nej, nu är det dags att sussa efter att ha fastnat vid chatten hela kvällen! Natti natti! 🙂

Det här inlägget postades i Hälsa, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ajajajajaj!!!

  1. Mats skriver:

    Låter inte skojsigt….Tänker på dig och hoppas att du snart pinkar som Niagarafallen utan problem…

    kram

  2. stoffisen skriver:

    usch vilken olycka nu precis innan ledigheten som du sett framemot.
    men det går över kanske redan till imorgon 🙂
    Håller tummarna.

    kram!

  3. Jag kröp ur skinnet samtidigt som jag ville dö när jag läste detta. Fy fan 😦 STackare! Hoppas du kryat på dig idag gumman!
    Puss o kram

  4. oskrivnablad skriver:

    Aj!!!!!! Din stackare! Hoppas det känns bättre idag. Chattat lite mer kanske? 😉
    Kramar

    • Lilla Norpan skriver:

      Haha messat lite mer, men chatten skippade jag igår kväll, såååå trött! Hur mår du idag då? Fy sjutton att vara sjuk när man är bortrest! Hoppas penicillinet gör sin verkan! Kramar och glad påsk!

Kommentera

