Firande med kollegor…

Sovmorgon!!! Lyxigt! Nu ska jag sätta mig och redigera klart lite bilder till en av våra verksamheter.

Blev en lång jobbdag igår då jag fick fixa till nåt åt en kollega som fyller jämt och som är en av dem som ska firas imorgon när vi ska ut och käka med jobbet. Dock är det inget favoritställe vi ska äta på och dessutom kallt så här års (Åbryggan, kanske hörs på namnet…). Tyvärr är de inte kända för sin goda mat heller. Sist jag åt där fick jag klaga på min mat 2 gånger. Så jag håller tummarna att det är bättre denna gången!!!

Pratade med en kollega igår och visst är det konstigt hur man kan ha jobbat ihop i flera år och ändå inte känna denne alls. Hon berättar nästan inget om sig själv. Det var jättesvårt att komma på nåt. Hon får en fin utekruka med en ros i till sin kolonilott. Och till det har jag skrivit ihop lite roliga husmorstips som jag hittade på nätet som jag ska plasta in på jobbet. Hon fyller 40 år.

Det roligaste husmorstipset är att man skulle lägga en binda som sula i stöveln för att inte bli våt om fötterna. De absorberar ju upp all fukt 😉

20120411-110753.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Festligheter, Hemmet, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Firande med kollegor…

  1. oskrivnablad skriver:

    Ja du, en del är verkligen musslor på jobbet. Men de vill väl ha det så antar jag. De skiljer verkligen på jobb och privatliv. Jag har alltid tyckt att det varit skoj att kunna prata och skratta med mina kollegor om allt och inget. Berätta om sin helg osv. Självklart berättar jag inte allt, men ja du fattar 🙂
    Hoppas hon blev glad för blomman och att maten överraskade 🙂
    Kramar från mig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst är det så. Lite trist även om man får respektera att vissa som du säger skiljer väldigt på sitt privatliv och jobbliv. Men man blir också välidigt anonym på många sätt. Man behöver ju prata om annat än bara jobb, även om man inte berättar allt och absolut inte för alla. Vissa står en ju mer nära än andra. Men det är skönt att ha några att anförtro sig åt ibland när det behövs. Annars skulle jag tycka att man skulle känna sig väldigt ensam på många sätt och att det i vissa situationer skulle vara väldigt jobbigt… Ja, vi får väl se vad hon säger imorgon när det är dags 🙂 Kramar tillbaka!

  2. Sånt där har jag också tänkt på, att man kan jobba nära nån så länge utan att komma den in på livet alls. Men en del vill bara inte tror jag. Väldigt gulligt ändå att ni ordnar present och restaurangbesök 🙂

    Kram och puss!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är lite märkligt! Medan man kommer andra väldigt bra inpå livet. G har jag lärt känna bättre på ett halvår än denna tjej på nästan 5 år. Helt otroligt! Men vissa berättar inte mycket om sig själva och det får man väl förstås också respektera.

      Restaurangbesöket är det festkommitén som fixat med, så det kan jag inte stå för. Får hoppas att det blir trevligt trots valet av restaurang. Puss o kram!

  3. stoffisen skriver:

    Bästa Norpis!
    Svänger förbi för att säga att du är underbar!

    Kram

Kommentera

