En något överrumplad och mindre utvilad Norpan…

Vilken totalt överraskande dag det blev igår…

På morgonen när jag höll på och släpade med mina sommardäck för att få in dem i bilen (jag hade såklart ställt en massa saker PÅ däcken också inne i förrådet), så frågade en granne om jag ville ha hjälp med de två sista. Den hjälpen tog jag tacksamt emot eftersom det är himla tungt att få in dem i bakluckan och jag med min rygg och allt. Jag hade dessutom valt en vit blus dagen till ära…. (hur tänkte jag där???).  Tydligen startade det upp något, för när jag senare på kvällen kom hem, frågade han hur det hade gått när han satt ute och rökte. Så stannade till och pratade lite innan jag gick in. Sen började han fråga om jag hade Facebook. -Ehhh, jo det har jag, svarade jag. -Då lägger jag till dig, det är så himla kul att lära känna nya människor, jag är så social av mig, svarade han. Inte nog med det så undrade han om jag inte skulle ut och ta någon promenad på kvällen, men det skulle jag inte. Tyckte det var lite lustigt hela grejen då han är sambo. Varför frågar han inte henne, funderade jag på.

Efter någon timme hade han lagt till mig på Facebook och anande ändå lite ugglor i mossen. Efter tag kom ett meddelande: – Har du lust att hänga med ut och flyga imorgon… min nya FB-vän? Då hade jag ändå talat om att jag skulle iväg och fira brorsans förlovning idag. Återigen, tyckte jag det var konstigt och funderade på om hans sambo var bortrest eller nåt. Skrev att jag skulle bort och ljög att jag inte är så mycket för att flyga sen jag flög nere i Skåne i ett litet propellerplan och då blev illamående… Frågade sen om inte sambon C gillade att flyga heller. Då visade det sig att det tydligen hade kraschat nu mellan dem. Konstigt då att han verkar bo kvar och hon flyttat ifrån, då det var hon som bodde där själv innan… Han lade till att han är så himla social och tycker det är kul att träffa nya människor… Jo sure! Suck! Vad trodde han? Skrev bara att det var tråkigt att det hade kraschat och inget mer. Vill väl inte hålla på och umgås med honom heller. FB, där går gränsen. Hade innan jag fått reda på det skickat en vänförfrågan även till henne, för att det inte skulle bli konstigt (som tur var addade hon mig, känner ju inte någon av dem särskilt bra…). Alltså, från hjälp med däck till detta… Karlar!!!!

Dejten P var ute på krogen med en kompis och smsade lite under kvällen och skickade sen ett sms strax efter 2 så jag vaknade (han ville väl tala om att han var hemma ”typ”) och smsade sen ett tag tills han tyckte jag kunde få sova. Det var ju bara det att jag då var pigg och inte kunde sova. Drev lite med honom att jag minsann skulle väcka honom tidigt och dra med honom ut i löparspåret som hämnd, vilket han inte var så pigg på 😉  Först vid 5-tiden somnade jag.

Dags att sätta på sig lite träningskläder och köra ett pass framför tv:n idag. Tänkte ut och springa, men av någon anledning så kände jag av yrseln igår igen, så känner att det kan vara bra att ta ett lagom pass idag. En kollega tror de där symtomen med öronen, yrseln/balansen, feber och kräkningarna berodde på stress, då hon hade haft en kompis som haft likadant. Och min chef tycker jag ska gå iväg och kolla blodtrycket. Så får väl ringa VC igen och be att få komma dit…

Det här inlägget postades i Killar/Män, Livet på landet. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till En något överrumplad och mindre utvilad Norpan…

  1. oskrivnablad skriver:

    Hahaha, ja jag säger då det 🙂 nu lär du inte bli av med honom på ett tag. (grannen alltså) Lite nattligt sms:ande är inte fel om det är från en person man vill få sms av. Hoppas du skickade något till honom tidigt i morse 😉 Hoppas förlovningsfirandet blir skoj och att du får en bra helg. I morgon har jag tyvärr bokat in lite andra saker, men vi ses ju om inte annat om två veckor 😀
    Kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Nej jag verkar inte bli av med honom. Han hade skickat igår igen på mailen och skrivit ”Allt bra…” Fattar inte ens om det är en fråga eller svar på att jag skrev att det var ju tråkigt att det kraschat mellan dem.

      Absolut är det trevligt med nattligt sms:ande om det är rätt person som det känns okej att höras med 🙂 Man blir lite sliten dock 😉

      Ja vi syns ju om 2 veckor iaf 🙂 Vi får höras lite mer kring det 🙂 Ha en härlig söndag vännen! Kram kram!

  2. Mats skriver:

    Han är ju trots allt singel. Can’t blame him for trying… 😉

    Ha en fin helg! Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Visst Mats men lite desperat beteende när det precis tagit slut och dessutom en granne. Och när man heller inte ger sig. Kram!

      • Mats skriver:

        Det är svårt med hintar. Jag vet att det inte är lätt, men bättre att säga vänligt att man inte är intresserad.

        kram

      • Lilla Norpan skriver:

        Självklart ska jag säga det på ett trevligt sätt om det kommer dithän 🙂 Jag är väl aldrig otrevlig i onödan? 😉 Har hittills vänligt tackat nej och hoppas att han förstår vinken om att jag faktiskt inte är intresserad. Lite känsligt när det är en granne och är faktiskt lite jobbigt. Igår smög jag näst intill hem och in till mig när jag kom hem 😀 Kram

  3. stoffisen skriver:

    Haha vad roligt! Folk är inte kloka. trots att hans sambo inte vet ngt antar jag, så var det ju öndå en fin komplimang. haha det framgår inte om han var snygg 😉

    Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      De verkar ha flyttat ifrån varandra, då jag inte sett henne på 2 dagar. Lite konstigt dock då det var hon som bodde här själv från början så lite konstigt om han ska ta över radhuset eftersom hon har barn som går i skolan här. Men nej hon vet säkerligen inte hur han håller på nu. Han är inte min typ hur som helst. Han är väl varken ful eller jättesnygg 🙂 Kram!

  4. Hahaha, vilken snubbe, det finns fan folk till allt :S Jag skulle ha blivit jättestressad, haha!

    Men dejten, åh, det är så mysigt när man hörs så där hela tiden den första tiden. Och jag är så jäkla nyfiken 😉

    Hoppas du får tid och hjälp på vc. Mycket möjligt att det är stress då stress kan göra mycket konstiga saker med kroppen…

    Puss!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är just det jag är. Jättejobbigt när jag varit iväg någonstans och kommer hem och jag hoppas på att han inte ska sitta ute och röka! Lite jobbigt 🙂

      Ja, det är faktiskt riktigt trevligt att ha någon att höras med sådär varje dag 🙂 I natt chattade vi samtidigt som jag pratade i telefon haha. Men dejten fick vi skjuta på, då han fick åka in tidigare och jobba idag pga. nån maskin som gått sönder. Han jobbar natt just nu annars.

      Ja, känner att jag iaf måste kolla upp det och när tom. chefen säger till. Så får väl göra ett nytt försök om jag nu får komma den här gången…. Hoppas att du mår lite bättre nu iaf! Puss!

Kommentera

