Otrohet vanligare än man tror…?

Känner mig lite sliten efter helgen. Det har blivit sena nätter både lördag och söndag natt även om jag egentligen inte gjort något mer särskilt än att chattat med dejten 🙂 Igår pratade jag dessutom i telefon med en kompis samtidigt som vi båda chattade på varsit håll under 2 timmars tid. Helt sjukt! 🙂 Dessutom chattade jag i ca 2 timmar till efter det. Hur mycket kan man ha att snacka om egentligen….? Teknikens under! Det blev ingen dejt idag, han var tvungen att åka in och jobba tidigare efter att vi bollat fram och tillbaka om vad vi skulle hitta på. Nu ska vi träffas i veckan istället. Så får väl se om vi lyckas då istället 🙂 Det blev en 5 kilometerstur i motionsspåret istället med kompis ute vid en av våra vackra Mälaröar 🙂

När jag pratade med kompisen i telefon i natt fick jag reda på att sen hon blev singel så hade det börjat att höra av sig vissa killar på henns Facebook. Och något skrämde mig särskilt, men förstår av erfarenhet att det inte är helt ovanligt heller tyvärr. En kille som var både gift och hade barn ville träffa henne bara för sex. De kunde ta en tur på motorcykeln och ha sex efter vägen i skogen. Ingen behövde få reda på nåt. Dessutom skickade han nakenbilder på sig själv till henne. Alltså hur tänker man då??? Och varför i hela friden ska man vara gift eller i ett förhållande om man iaf vill träffa andra? Då är det väl bättre att man är singel då? Nu säger jag inte bara att det är killar som är på det viset, för det finns säkerligen tjejer också. Men jag tycker synd om den andra som är ovetandes om vad deras partner håller på med. Tragiskt! Är man inte nöjd i sitt förhållande är det bättre att lämna och gå vidare, för förr eller senare kommer det fram och då sårar det ännu mer.

Ha en fortsatt skön söndagkväll och en härlig ny bra vecka!

 

Det här inlägget postades i Killar/Män, Livet på landet, Tankar, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Otrohet vanligare än man tror…?

  1. stoffisen skriver:

    Åh det är nog tyvärr så. otrohet är vanligt, både bland tjejer och killar. varför eller rättare sagt hur kan man vara det? Tänk vad man sårar ngn.

    Usch och fy för otrogna kräk
    kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Visst är det så att det både är tjejer och killar. Och som du säger, man har svårt att förstå hur man kan vara det. Har man tröttnat och inte är nöjd i sitt förhållande, är det bättre att gå vidare så kan man göra som man vill utan att man sårar någon. Kram!

  2. oskrivnablad skriver:

    Håller med Stoffisen. Det är nog tyvärr vanligt bland både killar och tjejer med otrohet 😦 Men att hålla på sådär på Facebook är ju vansinne. Gör slut och knulla runt för f*n!!!

    Hoppas att veckan blir lugn efter din hektiska helg och att ni får till en dejt någon kväll 😀
    Massor av kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, tyvärr har jag upplevt nån tjejkompis som varit otrogen mot sin respektive också och jag har så svårt för det. Inte okej på något sätt! O att veta om det och sen träffa dennes respektive. Fruktansvärt! Sen har jag fått reda på i efterhand att han inte hade rent mjöl i påsen heller riktigt, men det är fortfarande inte okej från något håll.
      Som du säger, gör slut och sen knulla runt om man nu är ute efter det!

      Veckan blir tyvärr inte så lugn, jag har hiskeligt mycket att göra på jobbet så jag kan spy! Inte kul! 😦 Man har lust att bara skita i allt, även om man inte kan. Men bara känslan. Bare och bita ihop och köra på! Dejten däremot ska vi nog förhoppningsvis kunna få till. Får börja lite tidigare nån dag så vi hinner träffas innan han börjar jobba sin natt 🙂 Torsdag ska jag till kiropraktorn så då lär jag nog dock vara lite för trött och risken för att somna kan vara stor. Inte helt klockrent på en dejt. Men han tyckte inte det gjorde nåt heller för då kunde han sova å haha. Det ordnar sig nog.

      Massor av kramar tillbaka vännen ♥

  3. Jadu, man kan verkligen undra vad det är för fel på folk?! Smärtgränsen går ju verkligen vid att dom snackar sex sen att dom är upptagna OCH skicka nakenbilder. Nej, fy fan vad skabbigt! Varit med om det jag med och man blir lika besviken varje gång att folk beter sig så där :/

    Puss!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, man upphör aldrig att förvånas över folk!!!! Vem vill ha nakenbilder av någon man inte ens är intresserad av. O varför skicka när man inte ens efterfrågat det? Usch!!!!! Det klarar man sig gladeligen utan! Puss!

  4. bubbelsblogg skriver:

    Vidrigt, har hört samma sak av andra väninnor och folk som internetdejtar – en stor del av de som flirtar värst är redan upptagna!:(

    Har diskuterat detta mycket med en väninna som anser att alla borde ha ”fria förhållanden för människan är inte skapt för tvåsamhet” vilket jag inte håller med om…

    • Lilla Norpan skriver:

      Precis! Tyvärr är det så, det kan bli sjuka förfrågningar på de sidorna, t.ex. träffas på hotell 1 gång per månad bara för att ha sex när personen är i stan på jobb, trots att personen är gift. Det är verkligen vidrigt!

      Håller med dig jag, klart man är skapt för tvåsamhet om man hittar ”den rätte”. Fritt förhållande skulle jag aldrig i mitt liv vilja ha eller acceptera. Då är jag hellre själv.

  5. Jag fattar inte heller! Jag har aldrig varit otrogen och har aldrig heller aldrig förstått det där med att man kan gå till sin tjej/kille och vara helt normal efteråt? Jag tror inte det är äkta kärlek helt enkelt då man gör så. Då har man valt sin partner för att man är kär i kärleken och rädd för att vara själv. Men det är min åsikt. Trist iaf! KRAM

    • Lilla Norpan skriver:

      Jag håller fullständigt med dig på alla punkter! Jag skulle heller inte klara av det! Dessutom skulle det synas lång väg på mig då man i princip kan läsa mig som en öppen bok på gott och ont. Älskar man den man är tillsammans med och trivs i förhållandet finns det ingen anledning att leta sig vidare och ha något på sidan om. Det är bara så tragiskt! KRAM!

  6. Mats skriver:

    Du brukar ju posta videos här, Jensan. Tänkte själv nu posta två som på olika sätt har med relationer att göra. Gillar båda skarpt.

    kramen och håll trohetens- och kärlekens fana högt…! /M

    http://www.youtube.com/watch?v=FmnDXRJ7btE (faktiskt en cover)

Kommentera

