Frökan Norpan är laddad…

Skönt att äntligen vara igång med träningen igen. Denna veckan blir det motionsspåret med svägerskan. Jag springer dit, sen powerwalkar vi 5 km sen springer jag hem. Perfekt 🙂 Nästa vecka kör vi igång på ett träningsställe i närheten här. Det är planen iaf 🙂 Men vi behövde båda lite inkörning först i motionsspåret kände vi. Jag som varit sjuk och pga. min rygg, så får inte ta i för hårt från början, vilket jag ofta har väldigt svårt för. Jag får sån energi när jag tränar!

Torsdag blir det dock en vilokväll, då jag ska till kiropraktorn efter jobbet och sen får jag besök av dejten P fram tills han ska börja jobba vid 22. Är ju 2 veckor sen vi träffades sist då. Kan ju faktiskt vara lite trevligt och träffas och inte bara skriva till varandra.

Jag var till vårdcentralen idag för att kolla upp det där med yrseln som ibland kommer fortfarande. Fick verkligen helbesiktning. Hon hittade inget fysiskt fel efter att ha kollat öronen, gjort hörselprov, kollat reflexer, hjärta, lungor, blodtryck (2 ggr, då jag först hade högt), kollade balansen, rörselser när jag tittade och när jag blundade, ögonen och så fick jag ta lite prover som jag inte fått svar på ännu. Så en helgenomgång kan man verkligen säga. Men det känns skönt! Och särskilt att öronen nu var bra! Nu är det bara att invänta proverna också.

Min bästa Sushi/ljus- och AW-kompis G ska sluta 😦 Fått nytt jobb och kommer sluta i juli. Han kommer vara saknad! Han tycker det är för långt att sitta och pendla och nu får han kortare resväg och bättre betalt, så who can blame him. Men det kommer bli sååååå tomt utan honom! Det känns riktigt ledsamt.

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa, Killar/Män, Livet på landet, Träning, Vår och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Frökan Norpan är laddad…

  1. Gissan skriver:

    Låter som att du hittat en bra date som passar fröken Norpan 😉
    Ja du träffar ju honom flera ggr ialla fall, och det är väl inte illa.
    Håller tummarna för att det kan bli nåt riktigt bra av det.
    Och bra du kollar upp yrseln ordentligt. Låter konstigt det där.
    Kramen påre.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, tiden får utvisa 🙂 Trevlig är han iaf. Det blir andra gången jag träffar honom. Så lite spännande är det. Tack Gissan! 🙂

      Ja, min chef var tom. på mig att jag skulle kolla. Så nu gjorde jag det. Kanske är det nåt som hänger sig kvar sen jag fick det där med öronen… Men proverna får väl utvisa. Kram kram!

  2. stoffisen skriver:

    Åh jag förstår dig till 100%.
    Linn min älskade kollega kommer att sluta hos oss nästa vecka. Det kommer att bli så tomt tiden som jag är kvar, men å andra sidan är vi ju mer vänner än kollegor, och det är UNDERBART!!
    Hoppas att yrseln släpper snart.

    Kram till dig du fina ❤

    • Lilla Norpan skriver:

      Skönt för dig att du också ska till nåt nytt sen och att ni kan ses på fritiden iaf. Blir ju lite annat när man bor och jobbar i olika städer. Vissa kollegor lämnar verkligen ett stort tomrum efter sig. Det tråkiga är att ännu en kollega snart slutar redan sista maj som också kommer bli saknad. Dock står jag inte honom lika nära, men ändå. När det slutar personal påverkar det alla.

      Tack tack Stoffe! Kram till dig vännen! ♥

  3. stoffisen skriver:

    hej bästa du!
    Nu har jag äntligen lyckats att sammanstråla allas önskemål om restaurang etc. Det enda jag behöver hjälp med nu är vad du önskar för meny för bloggträffen!

    Lämna en kommenatar asap alt, att du mailar, så att jag kan vidarebefordra detta till LJUNGGRENS restaurangchef.

    Jag hoppas att du kan komma, såklart!! menybeställning asap 🙂

    Stoffe

  4. Kalas med träningen! 🙂 Trist med G bara.. Vet hur tråkigt det är att förlora en bra kollega :/

    Hoppas att proverna visar nåt! Otäckt 😦

    Pussen

Kommentera

