En varm vårdag…

En ny solig dag! Verkar bli en fin dag 🙂 Igår började dagen med pizzalunch tillsammans med svägerskan, brorsbarnen, mamma och mormor (brorsan var iväg på nån motorutställning). Vi kunde sitta ute och käka för första gången i år. Så underbart! Sen åkte jag, mamma och lilla H iväg för att gå på cirkus. Det var en upplevelse, jag som aldrig varit på det vare sig som liten eller vuxen. Jag har ju såklart sett det på tv förut, men är ju lite annat att vara på plats ändå. Dock måste jag säga att jag tänker mycket på de stackars djuren som får fraktas runt dagarna i ända. De hade elefanter, kameler, hästar och hundar. Djur ska inte leva på det viset! Men visst, en bra show var det med akrobater, clown, motorcykelshow förutom djuren… Man får väl hoppas att de tar väl hand om djuren ändå!

Väl hemma blev det planering av penséer i krukor, en på verandan och en på uteplatsen och rensning av sånt torrt efter vintern. Klippte lite på rosorna och så hjälpte mamma mig att ta ut mina utemöbler äntligen (grillen åkte ju fram i fredags) och spolade av dem! Maskrosor åkte det bort en del också, men gräset kunde tyvärr inte klippas. Fastighetsskötaren har inte ställt in gräsklipparen i förrådet ännu. Sen landade jag i soffan med en låda med jordgubbar 🙂 Dejten var tvungen att rycka in på jobbet, så blev inget sällskap på kvällen.

20120502-085637.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Livet på landet, Vår och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till En varm vårdag…

  1. RackarTuss skriver:

    Penseer är så fina, som stora viloler 😀

  2. Jag gillar också penseer. Det var min favoritblomma som liten 🙂
    Vad roligt att du äntligen fick gå på bio, det är ju en upplevelse. Lille H var väl helt lyrisk kan jag tänka mig hihi.
    KRAM

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, de är riktigt fina! Känns väldigt vårigt när man får plantera ner dem 🙂 Och de brukar stå sig rätt länge in på sommaren också 🙂

      Hihihi, där fick du till det 🙂 Bio har jag definitivt varit på förut 😉 Men visst var det en upplevelse att vara på cirkus 😀 Det var det första lille H berättade för sin kompis på dagis igår tydligen 🙂 Han älskar cirkus och sitter som ett tänt ljus och tittar 🙂 KRAM!

  3. Svärmor kom hit med en blomlåda och ett gäng penséer. Det är typ dom som inte har dött. De andra ställde jag nog ut lite för tidigt.
    Fina är dom iaf.

    Kram Jinni
    PS. Hjälp mig vinna min sommaroutfit från JOY, vinn en fin goodiebag till dig själv!
    http://www.whatiwant.se/2012/05/hjalp-mig-vinna-min-favoritoutfit-fran-joy/

  4. oskrivnablad skriver:

    Har också Penséer i blomlådorna 🙂 Hör våren till på något sätt. Kul att både du och H gillade cirkusen.. du lär få gå fler gånger, hihi.
    Synd att det blev jobb för dejten, men hoppas ni får till en ny träff med lite mys nu till helgen 🙂
    Ha en skön kväll vännen. Kramar.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det hör våren till!
      Ja, säkert var det inte sista gången jag fick gå på cirkus 🙂 Som sagt i nya inlägget är läget lite annorlunda nu med dejten, så får nog se vad som händer… Ha en skön kväll o helg! Kramar!

Kommentera

