Tack!…

Tack alla för era fina kommentarer och sms! Det värmer gott i hjärtat ♥ Här kommer ett litet inlägg från mig…

Mycket känslor har cirkulerat den senaste veckan… O jag vet inte riktigt just nu på vilket ben jag ska stå på. Sen sist har det blivit en del träning i form av löpning/pw/intervallträning i spåret här ute tillsammans med finaste svägerskan. Hon är inte bara en bra träningskompis utan också en underbar vän att prata med. I fredags tog jag mig i kragen och stod fast vid AW som jag alltid brukar organisera. 5 stycken blev vi totalt, inte många, men så trevligt vi hade ändå. Och det behövde jag. Till och med en drink slog jag till på tillsammans med de andra (Mojito). Så god! En sista AW kommer det bli i juni, men förmodligen med grillning hemma hos mig så G får en ordentlig avslutning.

Jag och G blev kvar till sista tåget vid 22 som vanligt och de andra rörde sig hemåt vid 20. Skönt att ha en fin och go killkompis att sitta och snacka med och som också ser saker utifrån ett annat perspektiv än vad jag själv gör. Killar och tjejer tänker ju som bekant inte riktigt alltid likadant… Och han gav mig lite tankar. Fick ett sms precis när han steg på tåget: ”Skrapa och vinn! Kram” Det var svar på en fråga jag ställt precis innan vi klev på våra respektive tåg. En intern mening, men det hjälpte mig lite i min fundering. Så tråkigt att G slutar om 1.5 månad. Som jag kommer att sakna honom!

Helgen bestod av mer träning och firande av mormor som fyller 89 år idag. Det blev grillning hos brorsan och Y, presenter och flera sånger från lilla H på sin lilla gitarr. Det gick inte att sitta ute även om solen tittade fram. Men mormor var nöjd med dagen och det var det viktigaste. Hon blev allt lite rörd till och med.

Medina är en dansk artist som fastnat hos mig på sistone. Hennes låtar går varma i bilen till och från jobbet. ”Vend om”, ”For altid” och ”Lykkepille” älskar jag!

Det här inlägget postades i Arbete, Familj, Festligheter, Känslor, Killar/Män, Livet på landet, Träning. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Tack!…

  1. Härligt att du är tillbaka =) Bra killkompisar är guld värda, då det som du skriver ser saker ur ett annat perspektiv.
    Bra att du tränar, det är alltid bra för hjärnan och för rensning av tankarna. Man får klarhet i mycket.
    KRAM

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack vännen! 🙂 Ja, de är de verkligen! Och det är himla intressant hur olika man tänker ibland. Det kanske inte alltid är sanningen, men det ger en perspektiv på saker och att alltid inte alltid är vad det ser ut att vara. Ja, träning är grymt skönt! KRAM tillbaka!

  2. Mikaela skriver:

    Välkommen tillbaka fina du 🙂 kram

  3. flickanochstaden skriver:

    Åh, du är här igen! 🙂 Vad kul! Motion kan verkligen vara som balsam för själen även om det ibland är svårt att ta sig ut. Bra att ha en träningskompis då, då kan man ju inte banga 😉 Killkompisar är guld värda. Iaf när dom har bra svar, haha 😉 Men jag tror att dom flesta av mina killkompisar är lite som tjejer i hjärnan. Fast så är nog kanske alla mer eller mindre. Man är lite åt båda håll i olika sammanhang 🙂 Hängde du med nu? 😛 Aja, hoppas du får en jättefin dag! 🙂

    Puss och kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp jag är här igen 🙂 Motion är perfekt för själen och ännu bättre när träningen är utomhus och allt man hör är fågelkvitter och det doftar skog 🙂 Ja, det är lite extra bra med en träningskompis. Då håller man i det! Haha, jag förstår vad du menar. De tänker ändå lite annolunda och ibland behöver man deras perspektiv på saker och ting också. Sen är ju alla olika ändå, men skönt ibland att få killars syn på hur killar fungerar. Tack och hoppas du får en finfin dag imorgon! ♥ Puss o kram

  4. stoffisen skriver:

    Gulle dig.
    Varmt välkommen tillbaka.
    Du har varit saknad ❤

  5. RackarTuss skriver:

    Välkommen tillbaka 🙂

  6. Gissan skriver:

    Skönt o ha dig tillbaka! Förstår att det är jobbigt. Som du säger…varför kan det inte vara enkelt…?
    Ha nu en skön helg. Kram Gissan

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack Gissan! 🙂 Ja, vad skönt det vore! Men jag verkar träffa de mest komplicerade typerna… Jag verkar dras till dem och märker det först när det är försent… Tack och önskar dig detsamma! Kram kram!

  7. RackarTuss skriver:

    Halloj – ännu en dag…. grå….. 😦 ….. surar lite…..

  8. Sandra skriver:

    Hej gumman! Vad har hänt? 😦 Karlar?
    Hoppas din dag blir bra och lova att ta hand om dig!
    KRAM från mig och Siri

  9. Åsa skriver:

    Åh det kan vara klurigt det där 🙂
    tack själv för dina rara ord ang vårt husköp 🙂
    Hoppas det klarnade när du skrapade 🙂
    Kramar åsa

Kommentera

