Vi är på gång…

Skönt att sluta tidigt från jobbet idag! Eller tidigt och tidigt, 1.5 timme tidigare. Sen stannade jag till och handlade med alla andra…

Nyss hemkommen från intervallträning med svägerskan i spåret. Går riktigt bra! Idag ökade vi tempot lite också. 5 km intervall kör vi och så springer jag 2 km vanligt utöver. Börjar komma i form igen och det känns så skönt! Lättare att träna när man gör det tillsammans och svägerskan är envis så hon spurtar på bra trots att hon inte sprungit nåt innan vi startade. Nu ska vi unna oss lite mat och nån cider på kvällskvisten 🙂

Detta är dagens löpintervallresultat:

20120516-181339.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Livet på landet, Träning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vi är på gång…

  1. stoffisen skriver:

    Du! Den där appen känns som gjord för mig! Härligt att läsa hur jädrans duktig du är! Men det framkallar lite aviskänslor hos mig 😉

    Fina du, kom hit snart och fira sommaren 🙂

    Kraaam

    • Lilla Norpan skriver:

      Det är Runkeeper, är bara att testa den! Gillar den skarpt! 🙂
      Tack Stoffisen! ♥ Jag är så nöjd att det funkar bra med ryggen nu och att jag kan träna (*ta i trä*). Bara att hoppas det håller i sig! Jag mår så mycket bättre när jag får röra på mig. Ja, får väl ta en vända till Sthlm framöver och ta nåt kallt på nån trevlig uteservering 🙂
      Kraaaaam!

  2. flickanochstaden skriver:

    Bra jobbat!! Jag kan verkligen inte komma igång nåt bra med löpningen i år. Jag är så tung i benen och hela kroppen liksom värker när jag ska springa. Jag kan tvinga mig springa ett par kilometer men är sen helt slut. Men jag fick tips av en killkompis på hur man kan börja så kanske ska prova det.

    Ni är iaf grymma och förtjänar en så fin avslutning på dagen 🙂

    Kramar!!!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack gumman! ♥ Kör intervall istället, det är riktigt bra sätt att träna! Jag försöker varva vanlig löpning med intervall. Det funkar bra. För hårt för ryggen att bara köra löpning + att det är nyttigt för kroppen att utsättas för olika typer av träningen. Det ökar ju även förbränningen, vilket inte är helt fel 😉 Bikinisäsongen är ju nära nu 😉

      Vi behövde lite gottigt båda två efteråt 🙂 Kramar!

  3. oskrivnablad skriver:

    Vad duktiga ni är 🙂
    Både roligare och enklare att komma iväg när man är två.
    Hoppas du får en fantastisk helg vännen. Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack fina du! ♥ Visst är det så! Och just nu känner jag en så stor vinst just att jag faktiskt kan träna på rätt bra med ryggen. Bara hoppas att det håller!!! Men vårat träningssätt verkar funka än så länge. Hoppas detsamma för dig! Kram kram

  4. Bubbel skriver:

    *spontanapplåd* Vad duktig du är som kämpar på med träningen, håller tummen för att du får förbli skadefri! 🙂 kram Bubbel

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack fina du! ) Ja, jag önskar verkligen att det håller hela vägen nu och att jag slipper gå tillbaka till kiropraktorn igen. Träning är bra grejor! 🙂 Kram!

Kommentera

