Lunchsällskap vid ån…

Idag blev jag lite uppiggad av G, som bara han kan. Skönt att tänka på lite annat än allt omkring mig! Vi köpte med oss sushi och gick och satte oss nere vid ån med våran lunch i jobbstan. Långlunch på 1.5 timme blev det. En varm och härlig dag även om det blåste lite. Han lyckades ofrivilligt pina ihjäl en stackars spindel när han försökte rädda den och höll på att skrämma livet ur mig när han skrek till rätt som det var. Det visade sig vara 2 småfåglar som var lite tama, närgångna och lite sugna på vår mat…

En kollega hade tagit med sig några pelargonplantor till jobbet som vi fick ta med oss hem. Det blev en vit Stjärnpelargon för min del. Blir fint att ha på bordet på uteplatsen.

På kvällen fick jag ta en löprunda själv, då svägerskan fått ont i foten och inte kunde vare sig springa eller gå. Så blir nog några ensamma dagar i spåret nu. Idag blev det ingen intervall utan det blev endast ren löpträning 4,09 km. Av ren ilska inombords och att jag kände mig lite smått jagad av en som sprang bakom mig (jag gav mig sjutton på att personen inte skulle få springa om mig) hade jag en hastighet på 9.50 km/h i värmen. Kände mig alldeles överhettad när jag kom hem. Ansiktet hettade och jag både frös och svettades samtidigt. Behöver jag säga att jag var törstig… Man kanske ska se till att känna sig lite jagad näst kommande gånger också… Jag har såååå svårt att göra saker lugnt. Fick träna mig på att gå sakta med G tillbaka till jobbet idag. Det är en konst kan jag säga.

Nu blir det 3 dagar ifrån vanliga jobbet. Imorgon kör jag till Dalarna på tjänsteresa, onsdag jobba-hemma-dag och på torsdag ska jag köra upp till Bollnäs.

20120521-204024.jpg

Ett tillägg: Personen jag tog bort ifrån FB har nu puffat mig igen! Alltså hur i hela friden kan man tolka det som att det är okej när man blivit borttagen från FB av personen? Störd människa! (ursäkta mig).

Det här inlägget postades i Arbete, Träning, Vänner, Vår och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lunchsällskap vid ån…

  1. Härligt med lite positiv energi från G! 🙂 Och träning på det, galning! 😉 Bara för att personen inte ska få komma om, ha ha ha!! Bra där!

    Och ja, den borttagna personen är nog helt klart störd!! Så pinsam och att man inte fattar det själv. Uääh, blä på honom!

    Hoppas att du får bra jobbardagar, brukar vara kul när man får lite avbrott från det ”vanliga” jobbet 🙂

    Puss!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det behövdes! 🙂

      Ja jag är lite knäpp det är jag 🙂 Kan få lite idéer för mig i träningen. Sen hjälpte det nog lite till den här gången att det varit några tjejer som blivit överfallna i spåret på andra sidan stan och på ett ställe till så tanken kom, även om det varit lugnt i vårt spår.

      Ja usch! Hoppas jag inte råkar på honom i sommar! En konstig en har han alltid varit!!! Puss!

  2. Christel skriver:

    Härligt med lunch ute! Så synd bara att det medför besök av läskiga småkryp och närgångna fåglar. Man får ta det onda med det goda, eller vad säger man?
    Kram.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det var härligt! 🙂 Inga småkryp hos mig iaf. De höll sig till G. Getingar är annars det värsta tycker jag när de blir så där ihärdiga vid maten. Kram!

  3. Åsa skriver:

    Duktiga du! Åh va bra gjort att ge sig ut 🙂
    Men vet du, jag skulle be den personen att fara och flyga, annars polisanmäler jag för trackaserier! Det hade jag gjort, markera vart ditt skåp ska stå 🙂
    Kramar Åsa

  4. bubbelsblogg skriver:

    Duktig du är som kom ut i spåret trots att hon inte kunde haka på! Pelargonen lät spännande, en sån har jag nog aldrig sett…kram Bubbel

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack! 🙂 Nu när jag kommit igång vill jag hålla i det. Men roligare med sällskap!

      Få ta bild på den när den har fått blommor. Då känner du nog igen den. Kram!

  5. RackarTuss skriver:

    Hmmm…. man ska kunna blockera en person också har jag för mig….. ang FB alltså.
    Kram o go tisdag

Kommentera

