En liten dagstripp…

Usch, nu har jag börjat sova oroligt. Drömmer massa konstigt och  vaknar med oro i magen. Så ska det inte vara när det är vår/snart sommar och härligt! Även om jag vet vad det beror på.

Igår blev det en tripp till Dalarna i jobbet. Skönt att komma ifrån kontoret lite! Blev en mellanmålspaus alldeles vid Dalälven och sen körde vi för enkelhetens skull Mc Donald´s på vägen hem. Somnade en stund på soffan när jag kom hem innan det blev en vända i spåret på lite mer än 4 km. Sen skjutsade jag ut svägerskan till ett av våra köpcentran för att hon skulle få chansen att kolla på ett par ordentliga löparskor. Det är ju viktigt för att undvika fler skador när hon blivit bra i sin fot. (Bild nedan från våran tur i Dalarna).

Imorgon är det dags för Bollnäsresa i jobbet. En resa med bilen på strax över 3 timmar. Blir väl en mellanmålspaus ungefär vid Gävle. Bollnäs är en fin liten stad. Hoppas den lilla italienska restaurangen finns kvar. De har så god grekisk sallad!

Det här inlägget postades i Arbete, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till En liten dagstripp…

  1. Wiktor skriver:

    Bollnäs är trevligt men jag har visst missat den där restaurangen. Var någon stans ligger den?

    • Lilla Norpan skriver:

      Ojoj, hur ska jag förklara det, som inte är så inkörd i Bollnäs. Om man kommer ifrån stationsidan så går man förbi Scandic tror jag (vänster sida) och kommer då till något lite torgaktigt på höger sida, då går man mot höger rakt ner förbi nån korvmoj eller kiosk. Och då kommer man till en liten italiensk restaurang (en liten restaurang är det) på höger sida. Strax efter ligger det nåt café också. Kan kolla lite mer noggrannt imorgon så vet jag nog vad stället heter också 🙂 Man kunde sitta ute och äta förra året när vi var där.

  2. oskrivnablad skriver:

    Det är fint nere vid vattnet i Bollnäs, men centrum ger jag inte mycket för… hua! Har varit med sambon ett par gånger och var hur rastlös som helst 😉
    Kul med lite resor i jobbet. Bryter av det gamla vanliga lite.
    Kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja visst är det! Håller med dig om att centrum inte är så fantastiskt och inte så stort. Desto finare runt omkring. Men några fina hus finns det även i centrum och en och annan liten trevlig affär som vi har passat på att hoppa in i när vi varit där. Det är som sagt skönt att komma iväg lite 🙂 Hoppas du mår bättre! Kram!

  3. stoffisen skriver:

    Drömmar är en signal från din kropp att reda ut saker i ditt liv, och du vet ju själv vad det är. Du ligger alltså steget före. Det kommer att bli bra. Jag lovar!

    Kram till dig fina!

    • Lilla Norpan skriver:

      Jo, är ganska medveten om att det är så. Det är där allt sipprar ut på alla möjliga sätt när man inte är tillfreds med olika saker. Jag hoppas också att det löser sig på ett eller annat sätt. Tack vännen! Kram tillbaka!

  4. Det är verkligen schyst med avbrott från vanliga jobbet emellanåt 🙂 Och längs dalälven är det fantastiskt fint! 🙂 Är ju uppvuxen nästan runt knuten 😉

    Jobbigt att du sover så där, det tär verkligen på en! Hoppas att det blir bättre snart. Hoppas min energi kan smitta av sig lite 🙂

    Puss och kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst är det! Man behöver det så väl! Och nu har det varit extra skönt att komma iväg på lite roadtrips även om det varit i tjänsten. Älvarna är väldigt fina och så vackert runtomkring. Har ju sett både Dalälven, Ljusnarn och 2 till som jag just nu glömt namnet på. Tack tack gumman, min fina vän! ♥ Puss o kram

  5. RackarTuss skriver:

    Hmmmm – är nog som Stoffisen menar, att du behöver reda ut ngt.
    Låna energi av Flickan & staden vetja!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst är det så. Bara inte så lätt att reda ut alla gånger när man inte kan påverka till fullo själv. Men på ett eller annat sätt så… Ja, jag ska nog låna lite energi av henne 😉 Kram!

  6. Åsa skriver:

    Jag säger som Stoffisen 🙂 red ut det som ska ut så du får ro igen..
    Många varma kramar Åsa

Kommentera

