Livet i ett nötskal…

Äntligen skiner solen ute igen! 🙂 Och jag har en dag hemma och sitta och jobba! Och imorgon är det ju ledigt! Kan det bli bättre? Dessutom känner jag att jag nu mår mycket bättre igen. Jag har nog börjat få ordning på saker och ting… Men så händer det lite nya roliga saker just nu. Som i söndags t.ex med det knäppa infallet. Men en dag i taget… Livet är ju på nåt vis som en berg o dalbana. Och lika snabbt som man känner sig lite glad och positiv, kan det lika snabbt förändras åt andra hållet. Men för det är det viktigt att försöka tänka positivt och välkomna det som är bra för stunden också! 🙂

Samtidigt är det såna kontraster. Nu när jag mår bättre, så har någon annan det jobbigt. Igår fick jag ett jättetråkigt besked av en vän som berättade att han blivit svårt sjuk. Livet är så skört! Och det gör en så ledsen när någon man tycker bra om drabbas. Pratade ett bra tag med honom på chatten igår och märkte att han behövde prata av sig. Är glad att han har ett sånt förtroende för mig.

Igår kväll var jag ute och sprang, men för första gången var jag tvungen att bryta efter 4.46 km. Det var tråkigt för det kändes så bra från början. Men oturligt nog hade jag glömt att ta min allergitablett och inte heller tar jag någon förebyggande astmamedicin just nu, vilket jag nu inser var dumt. Jag upptäckte att det som just nu börjat blomma, åkergräs, ängsblommor, det som växer i diken osv. som jag hade väldigt mycket omkring mig på den sträckan jag sprang, verkar vara det som jag är mest allergisk emot. Jag fick inte in ordentligt med luft när jag sprang utan fick jättejobbigt. Till slut blev jag tvingad att stanna. Det gick bara inte. Det slutade med att jag fick gå hem den sista 0.5 km. Så kan det gå. Idag får det nog bli spåret istället. Det blev lite för sent att springa där igår kände jag. I skogen själv för sent på kvällen känns inte så bra.

På lördag ska jag och 3 vänner fira en kompis som har fyllt jämt. Vi ska göra en aktivitet tillsammans och sen grilla på kvällen. Det ska bli mysigt! Annars har jag inget inplanerat i dagarna utan tar det som det kommer. Rätt skönt det med ibland.

Det här inlägget postades i Festligheter, Känslor, Livet på landet, Vänner och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Livet i ett nötskal…

  1. bubbelsblogg skriver:

    Ojdå, allergiattacken lät inget vidare, tur att det gick bra iaf men ta det lugnt!

  2. stoffisen skriver:

    Oh my lord! Det låter som att det är tempo x 100 i Norpans liv. Du har ku dessutom skrapat.. Men vad?! 😉

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det är lite intensivt just nu 🙂 Men roligt intensivt 🙂 Livet är ju till för att våga levas och så småningom ska jag berätta vad jag skrapat också 🙂 Kram

  3. Gissan skriver:

    Å vad har du hittat på då..? Blir ju lika nyfis jag, som alla andra… 😉
    Ha en skön ”helg” du åxå.
    Kramis

  4. Sandra skriver:

    Ja man måste verkligen försöka njuta sv de dagar som är bra! Tänk vad livet går fort! Ibland blir jag arg på mig själv när man går och väntar på massa saker och inte njuter av nuet istället.

    Va härligt med ledigt idag, då får du unna dig och bara vara 🙂 men kom ihåg astmamedicinen 😉

    Kram på dig fina människa

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack fina du ❤

      Ja visst är det så! Man ska ta vara på livet! Och du som har en sån underbar liten tjej 🙂 Då är det ju extra värt det 🙂 Hoppas du får en härlig nationaldag vännen! Kramar till dig!

Kommentera

