Fredag it is…

Igår kändes det som måndag hela dagen. Det blir så konstigt när man är ledig mitt i veckan sådär. Onsdagen, nationaldagen firades inte på något särskilt sätt bara för att det var nationaldag. Det var den morgonen jag vaknade med ett leende på läpparna ja 🙂 Dagen startade i alla fall med att ligga kvar läääänge i sängen, lite sen frukostmys, lite senare en PW på 5 km ute vid Mälaren och slutligen blev jag bjuden på middag hos svägerskan och barnen. Brorsan jobbade natt och var inte hemma så hon ville ha lite kvällssällskap 🙂

Igår blev det sushilunch tillsammans med G och jag blev till och med bjuden 🙂 Vi tog med oss maten och satt ute vid en fontän och käkade maten. Härligt att komma ut lite på dagen. Och igår kväll blev det en löprunda på 5.86 km. Denna gången gick det bra med astman, då jag tog i förebyggande syfte, men däremot råkade jag ut för missödet att en insekt flög som ett jetplan rakt ner i halsen på mig när jag sprang som allra bäst. Det var så äckligt att jag spydde 2 eller 3 gånger utan att det kom något + att jag hostade och harklade mig ett antal gånger men det var som förgjort. Nere var den. Så äckligt! Avskyr när insekter inte kan hålla sina flygsträckor och låta bli min mun!

Ikväll får jag se vad som händer. Inget speciellt planerat. Men imorgon ska jag och några kompisar fira kompis M som fyllt jämt med bowling, lite barhäng och grillning på kvällen 🙂 Hoppas ni får en skön helg! Kram!

Det här inlägget postades i Arbete, Livet på landet, Sommar, Träning, Vänner. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Fredag it is…

  1. wordsbymia skriver:

    Härligt att springa, men mindre härligt med insekter i halsen. Usch!! Hade också spytt.. Låter som en härlig helg som väntar dig. Kram!

  2. stoffisen skriver:

    Insekter i halsen?!
    Hua det låter hemskt! 😦
    kram fina du!

  3. Åsa skriver:

    Den dog fort iaf 😉
    Skönt att kunna kommentera inne hos dig igen 🙂
    Kramar Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det hoppas jag verkligen att den gjorde 🙂 Äckligt var det iaf! Ja, det måste väl varit det att länken ändras om i kommentarsfältet. Men kul att se dig här igen 🙂 Kramar!

  4. Wiktor skriver:

    I andra delar av världen äter man ju insekter, trösta dig med att de var kanske till och med nyttigt 😜karolisnålt om inte annat.

    • Lilla Norpan skriver:

      Haha, jag skulle nog inte äta insekter utomlands heller 🙂 Men ja, kalorisnålt lär det ju säkerligen ha varit och inte blev jag så sugen på annan mat på kvällen heller haha. Tur det inte händer varje gång 🙂

  5. oskrivnablad skriver:

    Ja visst blir det konstigt och lite upp och ner med dagarna när man blir ledig så där en onsdag 🙂
    Men härligt är det!
    Låter som du har det bra och lite svägerska-mys är ju inte heller så dumt.
    Fast det där med att äta flugor… nja, Norpan, det får du sluta med 😉 Haha
    Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det blir det verkligen! Men skönt med ledighet såklart 🙂

      Haha, ja det där med att äta insekter ska jag genast sluta med! Usch! Det klarar man sig ju utan alla gånger! Äta kan man ju göra när man kommer hem 🙂 Kram!

Kommentera

