Vilken dag…

Kollade på fotbollen igår och det var ju inte någon höjdarmatch direkt… Av någon anledning känns det som det aldrig går bra för Sverige när jag kollar… G på jobbet tyckte jag skulle låta bli att titta på fredag 😉 Vi får väl se. Vi ska ju ha avslutnings-AW hemma hos mig då ju 🙂 Så han kanske håller för tv:n för mig…

Idag har vi haft sommarlunch på jobbet. Väldigt trevligt trots regn och lite kallt ute i trädgården under ett tält vid matstället som låg lite på landet. Jag och G som satt bredvid varandra vid lunchen och delade en filt satt och drog i varsin sida av den för att få så mycket av filten som möjligt i kylan 🙂 Men på slutet så sprack det upp i alla fall och blev lite varmare.

Ibland undrar jag lite hur min chef tänker… Hur kan man börja prata om att en person ska eventuellt vara borta mycket till hösten och att det kan finnas utrymme för vikarie, så alla börjar undra varför personen ska vara borta och då personen blir tvingad att berätta att hon är svårt sjuk och ska få behandling?? Vilket läge att behöva berätta det inför alla på ett arbetsplatsmöte och inte ens närmsta kollegorna hunnit informerats och inte ens vara beredd på att behöva säga nåt. Jag tyckte så synd om henne! Och arg blir man! En av mina kollegor började gråta och en annan fick lov att gå ut. En sån sak gör man bara inte! Lite fingertoppskänsla får man väl allt ha! Det blev en väldigt märklig dag idag på jobbet. Dessutom har jag så mycket på jobbet att det både räcker och blir över och strax innan jag ska gå hem så ligger det ett meddelande på telefonsvararen om en till ansökan och om ett beslut som behöver tas senast om 2 veckor. Hur tänker man då? Och hur sjutton tror man att det ska gå ihop sig. Kan ju inte bara lägga undan alla andras.

Lite skönt var det då när jag kommer hem och chattar med D och han frågar hur min dag varit. När jag skriver konstig, bra, men jobbig, skriver han -berätta. Det var så skönt att bara skriva av sig. Helst av allt hade jag bara velat ha en kram idag känner jag. Men slutar bara regnet (vilket inte ser så ljust ut…) så ska jag ut och springa av mig lite. För dessutom började förra dejten P höra av sig idag igen på eftermiddagen. Det är avslutat från min sida. Vilken dag!!!!

20120612-185036.jpg

20120612-185243.jpg

20120612-185306.jpg

20120612-185328.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Dejt, Känslor, Killar/Män, Livet på landet, Tankar, Träning och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vilken dag…

  1. oskrivnablad skriver:

    Vilket mysigt ställe ni var och åt på 🙂

    Men hur tänkte chefen när hon hasplar ur sig det där utan förvarning? Så himla okänsligt!! Förstår att det blev en jobbig situation för er alla. Klantigt!!
    Vad glad jag blev över det du skrev om D, att han ville att du skulle berätta om din konstiga dag 🙂 En bra egenskap tycker jag. Att visa att han bryr sig.

    Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är jättefint! Det måste du testa nån gång. Mary´s café heter det och ligger strax utanför Etuna vid Vallby (närheten av Torshälla).

      Ja, jag fattar inte heller hur hon kunde. Så korkat och blåst rent ut sagt! Hon borde hejdat sig! Ja, han är en fin o gullig kille 🙂 Kram kram

  2. Åsa skriver:

    Tack för din kram 🙂 den värmer oerhört sötnosen 🙂
    Ja du, lite känsla kan man väl ha ändå? En del chefer,s ska inte vara just chefer..
    Va rädd om dig nu och hoppas löpturen känns bra 🙂
    Kramar Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      🙂 Den behövde du! 🙂 Ja visst borde man ha lite känsla som chef och som du säger att vissa kanske helt enkelt inte ska vara chef. Tack tack, löpturen gick finfint och det var såååå skönt att komma ut och rensa hjärnan lite 🙂 Kramar!

  3. Sandra skriver:

    Åhh va mysigt det såg ut. Och gott!!! 🙂

    Men vilket pucko! Så får man inte göra! Stackars henne…. Hoppas behandling mm går bra!

    Visst är det skönt när man får prata av sig… ibland vill man inte det eller har inte tänkt att dela med sig men så frågar nån och allt bara kommer.
    Ta hand om dig och sov gott!

    • Lilla Norpan skriver:

      Mmmm. det var både gott och mysigt där trots vädret 🙂

      Nej, visst var det korkat! Så ska det bara inte gå till! Jag hoppas verkligen att hennes behandling kommer att gå bra och att hon orkar att jobba.

      Ja, ibland behöver man det mer än vad man tror. O idag var nog en sån dag. Ta hand om dig med vännen! Kram o sov gott!

  4. stoffisen skriver:

    Hm, hur tänkte hon där? Eller tänkte hon?
    Det kanske var det som var saken. Hon kanske inte gjorde det.

    jag har faktiskt börjat fundera på att börja dejta igen.
    Är det för tidigt tycker du?

    Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Hon tänker aldrig när det gäller såna där saker och kan vara lite klantig. Man ska nog helst undvika att delge henne saker man inte vill ska basuneras ut bland alla eller annars vara väldigt tydlig med att det inte får sägas något till övriga medarbetare…

      Nej Stoffe tycker inte det är för tidigt. Om du ändå börjat fundera på det, så känns det ju som du är redo för det. Och dessutom har ju du och N en fin vänskap och kom på att ni passade som just det, så det blev ju ett bra avslut på det hela. Det är väl bara att prova och se 🙂 Känns det för tidigt märker du det ganska omgående tror jag. Kraaaaam!

  5. wordsbymia skriver:

    Jag måste säga att det var riktigt oproffsigt av din chef! Förstår att ni blev ledsna och upprörda. Usch!
    Vad lustigt… Mary´s cafe pratade alltid exet J om att vi skulle gå till, han var ofta där med sin bror som har stuga där rätt nära, så jag har åkt förbi det iaf. 🙂
    Kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst var det! Lite fingertoppskänsla bör man ha som chef! och en sån där grej är en självklarhet att man inte babblar ut över alla. Det var riktigt fult gjort!

      Jaha, där ser man 🙂 Det var himla fint där i alla fall, så dit borde du åka någon gång om inte annat. De har väldigt god mat och gott fika där 🙂 Kram!

Kommentera

