Intressant…

Jag brukar aldrig väga mig, men idag vägde jag mig för första gången hemma hos mormor sen i mars. Jag har alltid varit emot dieter för att gå ner i vikt och jag är istället för att äta av allt, men bra mat och möjligtvis mindre portioner i så fall. Och viktigt att ändå kunna unna sig nåt extra tex på helgen, som att ta nåt glas vin, cider eller äta lite godis. Min filosofi är träning – att röra på sig.

Idag kom beviset. Jag har inte bantat utan bara tränat i form av löpning 4 gånger i veckan, ibland nån PW istället. Jag har ju märkt på kläder och så, men trodde inte riktigt så pass. 4 kg ner blev resultatet 🙂 Jag har ju ett stillasittande jobb och har inte kunnat träna pga. en skada. Och när jag nu kunde träna igen så vips 🙂 Och som sagt äter som vanligt, även kolhydrater som är viktiga när man tränar. 1 kg till så är jag i land 🙂

Nu hem och städa och klippa gräset inför morgondagens grillpartaj 🙂

Det här inlägget postades i Hälsa, Träning och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Intressant…

  1. oskrivnablad skriver:

    Du är bäst!! 🙂 Men jag håller också på den sortens diet… är iofs rätt värdelös när det gäller att följa hårda dieter så det här passar mig bäst 😀
    Ha en härlig grillkväll imorgon. Vi tar igen vår träff när jag är hemma igen.
    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, jag tror på det gamla goda sättet. Finns inga genvägar 🙂 Och om man vill att det ska hålla långsiktigt. Livet ska man leva och det innebär även god mat och annat gott ibland 🙂
      Tack, det var hur skoj som helst! 🙂 Ja det måste vi göra! Kram kram o hoppas du har det härligt på Gotland!

  2. wordsbymia skriver:

    Härligt! Grymt jobbat! Jag är för vissa dieter, men det är mest pga att jag tänker på blodsockernivån som jag nu måste göra då jag har en risk att få diabetes osv. Men motion är A och O i mycket =)
    Kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack 🙂 Jo, då är det ju en viss skillnad när man behöver göra det av andra anledningar. Visst är det viktigt att röra på sig, i den mån man kan. Kroppen är ju till för att röra på sig 🙂 Kram!

  3. Åsa skriver:

    Grattis!!! Va duktig du är 🙂
    Kramar Åsa

  4. Lilla Norpan skriver:

    Tack snälla du! 🙂 Kramar

  5. stoffisen skriver:

    Wow!!!!
    Vad bea du är – en förebild för mig!
    Kram ❤

  6. Bubbel skriver:

    Vad duktig du är – och JA jag tror absolut som du att mer motion is da shit! 🙂

    Ska bara slå latmasken ur ryggen så..

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack ♥ Japp att röra på sig gör mycket. Och det är så skönt när man kommer igång 🙂 O desto ännu härligare när det inte regnar och är lite härligt sommarväder 🙂 Kram!

Kommentera

