Ingen fiskelycka, men napp ändå…

God morgon! Jobbar hemifrån idag 🙂 Så skönt! Passade bra också med tanke på att det blev sent igår innan sängdags. Skönt med lite sovmorgon också innan D:s mobil väckte oss ett antal gånger efter snoozande några gånger.

Blev en härlig fisketur igår igen. Tyvärr blev det ingen fisk men det var skoj ändå 🙂 Jag fick i alla fall en pinne, två löv och ett barr på kroken. Jag hade gjort matsäck som vi hade med oss. Lite regn kom det trots att det inte var något moln på himlen. Det roliga var att D sa att det kommer att regna bara för att han inte tog några regnkläder. Och jag svarade att nejdå det ska inte regna nånting. Men jo då, regn kom det.

När vi kom hem grillade vi kött, drack lite mousserande vin och till efterrätt blev det kladdkaka, glass och jordgubbar. Och så såg vi filmen ”En gång i Phuket” (jag för andra gången). Den är ju så bra 🙂

I helgen har jag också varit till Åsby trädgård och handlat lite växter, en gullig ställning till en pelargon, ny gardin till köket och planterat rabarber. Med var också mamma och brorsan med familj. Vi passade på att fika på deras mysiga djungelfik också 🙂

Nej, nu är det dags att ta tag i dagen! Min lyckade fredag med kollegorna hemma hos mig får jag skriva om i nästa inlägg.

20120618-085732.jpg

20120618-085750.jpg

20120618-085805.jpg

20120618-085824.jpg

Det här inlägget postades i Dejt, Film, Hemmet, Killar/Män, Livet på landet, Mat, Sommar och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Ingen fiskelycka, men napp ändå…

  1. Åsa skriver:

    Lät som en underbar helg 🙂 en sån jag kommer få massor av i huset 🙂
    Å låter underbart att få jobba hemifrån ibland 🙂
    Kramar Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Det var det verkligen 🙂 Ja, gud vad mycket mysigt du har att se fram emot i huset! 🙂
      Det är kanon att få jobba hemifrån ibland. Avstressande! Kramar till dig! ♥

  2. Mats skriver:

    Jag gillar inte fiske, men bara av nyfikenhet…vad nappar en pinne på? Salta pinnar?

    • Lilla Norpan skriver:

      Haha Mats! Nej det ska helst vara en vandrande pinne, men då jag inte hade någon sådan att tillgå fick jag köra med en gammal hederlig plockepinn istället och det verkade gå bra det med 🙂 Barret och löven fick jag nog av ren tur bara 😉

  3. RackarTuss skriver:

    Halloj!
    Det lät som en härligt dag 🙂

  4. stoffisen skriver:

    åh det inte bara låter underbart!
    Det ser även helt magiskt ut! Längtar till det nu 😉
    Kraam

  5. oskrivnablad skriver:

    Åh så härligt du har det 🙂 Kram kram

Kommentera

