Har sett ljusare dagar…

Som sagt, ingenting är någonsin enkelt. Jag har ett beslut att fatta, men orkar inte ta beslutet just nu eller tänka på det för den delen. Jag får känna efter allt eftersom. Igår var en riktig hemsk dag på jobbet. Ingenting positivt med dagen what so ever, förutom lunchsällskapet när jag åt min lunch 14.40 och min goa kollega E som fanns där för mig igår när jag som mest behövde det. Efter ett mindre kul samtal på förmiddagen, ett mindre kul överraskande moment + ett möte direkt efter där det bara var tårar, desperation från familjen och en maktlöshet från min sida, bröt jag ihop inne hos E. Efter 2 timmars samtal och grinande kunde vi gå och köpa lunch som sedan åts sent eftersom jag hade ännu ett möte att klara av emellan. Ibland blir det bara för mycket och bägaren rinner över.

Efter att ha skjutsat en vän och hennes dotter till flygplatsen i närheten av mig, så avslutades kvällen väldigt jobbig känslomässigt och mysig samtidigt, hur nu det kan gå ihop sig. Som sagt, ingenting är någonsin enkelt och som den känslomänniskan jag är, så hamnar känslorna mer utanför än innanför emellanåt…

Ska snart åka till jobbet och jag hoppas att G som jag ska luncha med (om jag får i mig nåt…) ska få mig lite gladare.

Det här inlägget postades i Arbete, Känslor och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Har sett ljusare dagar…

  1. Mats skriver:

    Bra att du delar dina tankar med någon du har förtroende för, Kom ihåg att det alltid finns saker i ditt liv som är bra även om andra delar går emot. Om framtiden vet vi bara att den kommer…

    kram /M

  2. Åsa skriver:

    Åååh, är det inget du kan göra för att styra över det?
    Stor kram till dig sötnöt!
    Från en annan känslomänniska…

  3. Gissan skriver:

    *KRAAAAAAAMMMMM* (en stor och varm)

  4. Lotta skriver:

    Tänker på dig gumman ❤

  5. stoffisen skriver:

    Fina Norpan!
    Livet är verkligen som en berg och dalbana, men det behövs för att man ska ta sig upp. Och det kommer du att göra. Det är bra att du har någon att prata med, en fin vän ska man vara rädd om.
    Stor kram ❤

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack söta du! Lite mycket bergodalbana på sistone bara. Det känns som det räcker. Lite lugn och ro skulle inte sitta fel. Ja, vänner är verkligen guld värda och det brukar jag säga till dem också! Och det är guld värt att ha så fint stöd här också när man behöver det. Kram! ♥

  6. oskrivnablad skriver:

    Ush vilken dag 😦 Skönt å ha en kollega att gråta ut hos när det behövs. Slippa hålla alla känslor inombords. När det gäller beslutet du måste ta hoppas jag att du kommer fram till något som känns bra för Dig.
    Skickar en varm kram till dig och hoppas att det känns bättre nu.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, värre dag går knappt att tänka sig. Det var riktigt tur att hon var på plats. Goare kollega får man leta efter! En väldigt varm och fin person är det! Ja så småningom. Jag kommer inte ta något beslut just nu med alla känslor som är i ett enda virrvarr. Jag får försöka ta det som det kommer. Tack gumman! ♥ Kram

  7. Bubbel skriver:

    Låter jobbigt men vilken tur att du hade en vän att prata med, det kanske lättar lite. Hoppas vad det obehagliga än består av reder sig, stor kram Bubbel

  8. Christel skriver:

    KRAM!

Kommentera

