Sorgens dag trots semester på torsdag…

Har varit ute och sprungit nu på kvällen. Såååå skönt! 6.31 km på 38 minuter 🙂 Att ha musik i lurarna gör mycket märker jag! O vad skönt det är att rensa alla grubblande tankar som sitter i under dagarna. Köpte nya lurar nu ikväll, då jag inte var riktigt nöjd med att ha såna man hänger över öronen. Nu köpte jag ett par gamla hederliga som man har över huvudet, men rosa för att poppa till dem lite. Och de satt som en smäck! Rörde sig inte en millimeter när jag sprang. Att jag inte köpte såna på en gång!!!

Svägerskan fick övningsköra ut till ett av våra köpcentra, då jag bestämt mig för att jag skulle köpa nya örhängen som var på rea i en av affärerna. 25% var det och det gör ju en del ändå på silverörhängen. Måste ju köpa 2 par också när jag har 3 hål i öronen. Dessutom hittade jag en ring jag blev förtjust i som jag också köpte. Och så hittade jag en tunika på Gina Tricot. Tror knappt att det går att gå in i den affären utan att hitta något… Lite som IKEA…

Imorgon är det sista dagen med G på jobbet *snyft*! Igår var vi och käkade kebab, för första gången i mitt liv! Jag kan inte säga att jag riktigt förstår grejen med kebab, då jag tycker köttet är sådär. Och bara att se den där rullen gör att det nästan vänder sig i magen. MEN, jag har alltid kört enligt mottot: Man ska alltid testa allt en gång innan man bestämmer sig så det gjorde jag. Jag körde ”all in” på en kebabtallrik som G bjöd på. Det var okej, men pizza, hamburgare och falafel faller mig mycket mer i smaken. Och jag är nästan säker på att jag inte kommer att köpa nån mer kebab inom närmaste framtiden, särskilt inte på egen hand. Sushi mycket hellre då som ju G också introducerade mig till.

Imorgon ska vi gå ut och käka en sista gång, men även med 2 utav de andra psykologerna. Jag har kommit upp mig 😉 Jag, beteendevetare/LSS-handläggare och psykologerna 😀 Efter jobbet ska jag och G (kanske herr L också) gå och ta nåt glas för att fira in semestern och en sista liten mini-AW tillsammans. Känns som det kommer bli en tung dag imorgon. Jag känner mig inte jätteinspirerad av semester den här gången heller pga. grubblande och tankar som jag inte kommer till ro med just nu och att jag vet att när jag kommer tillbaka kommer det inte vara samma sak. Funderar på att börja söka jobb lite mer ordentligt igen jag å. Hittade ett jobb som jag är lite intresserad av att söka, men som är ett projekt på ett år. Det kräver ju tjänstledighet i så fall. Vi får se….

Nu är det dags att hoppa in i duschen efter jag sett klart på Big bang theory. Natti natti!

Det här inlägget postades i Arbete, Känslor, Sommar, Tankar, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sorgens dag trots semester på torsdag…

  1. Åsa skriver:

    Åååh..vill veta vad som tynger dig så 😦 Grubbla inte sönder dig bara 🙂 Ibland måste man hoppa och följa magkänslan 🙂
    Stor kramis!!

  2. wordsbymia skriver:

    Jag förstår att det måste kännas, ni verkar ha kommit varandra så nära. Ni får fortsätta ha kontakt utanför jobbet. Säger som Åsa, följ magkänslan. Kraaam

  3. oskrivnablad skriver:

    Ush vad trist att han inte kommer va där på jobbet som en morot när semestern är slut 😦 Hoppas du snart får lite semesterfeeling ändå och hittar på roliga saker och nya äventyr 🙂
    Kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det känns jättetråkigt! Det kom en och annan tår när jag stigit på tåget och han stod kvar på stationen. Avskyr avsked! Men jag hoppas vi kommer att fortsätta ha kontakt ändå och att han kommer på nån AW till hösten eller nån annan festlighet. Vore väldigt tråkigt annars! Jag tar semestern lite som den kommer. Men pga. saker som är just nu blir det inte riktigt lika rolig semester. Kramar!

Kommentera

