Semestersöndag och regn…

Igår kväll var jag på BBQ hos vänner och det var riktigt trevligt trots att jag inte var riktigt på socialt humör innan. Men när jag väl kom dit kändes det riktigt bra ändå och det var kanongod mat!!! Rostbiff, råstekt färskpotatis, grillade grönsaker, majskolvar, tzatziki och sallad.

Igår på förmiddagen eller nästan vid lunchtid tog jag en löparrunda bara för att märka att det var på tok fel tid. Solen kom fram och stekte på och det var kvavt till tusen. Jag pustade på i 4 km sen gick det bara inte mer, annars hade jag svimmat. Jag gick de sista 2 kilometrarna istället och fick vara nöjd ändå. Igår på eftermiddagen satt jag också barnvakt till ett av mina älskade brorsbarn lilla S. Vi hade det så mysigt ihop de två timmarna hon var hos mig.

Idag har varit en seg dag. Har inte gjort nåt egentligen. Legat kvar i sängen länge länge. Men på kvällen tog jag mig iväg på en ny löparrunda på 6.37 km i alla fall. Idag gick det lite bättre. Fortfarande kvavt och helt fel att ta långa tights till linnet. De andra kortare låg i tvätten, men jag orkade i alla fall runt min runda med bästa tiden hittills på den sträckan så jag är nöjd 🙂

Imorgon kommer Oskrivna blad på snabbvisit på vägen till Uppsala 🙂 Det ska bli skoj!

20120708-234805.jpg

20120708-234830.jpg

20120708-234912.jpg

Det här inlägget postades i Festligheter, Livet på landet, Sommar, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Semestersöndag och regn…

  1. wordsbymia skriver:

    Vilka fina kort. Du ser ut att ha haft det toppen =) Kram

  2. Åsa skriver:

    Myyysigt 🙂 Fortsätt så 🙂 Kramar Åsa!!

  3. oskrivnablad skriver:

    Ha det så mysigt i stugan nu 🙂 och tack för idag. Hoppas du hittade alla dina fina saker som jag ställde lite här å där 😉
    Kramar

Kommentera

