Bloggis på besök…

Igår hade jag Flickan och staden på besök hos mig 🙂 Mycket trevligt!Vi åkte ut till ett ställe i närheten där jag bor och käkade lite lunch 🙂 Det blev lax, med färskpotatissallad, limeyoghurt och sallad till. Rätt som det var när jag tittade till tyckte jag mig se en person som var väldigt lik skådisen Jonas Karlsson (som varit med i filmen Miffo bla.), så jag sa till Flickan: ” Är inte det där han?” Hon såg lite frågande ut…han? Det visade sig att hon tänkt gamla flörtar eller annat och hur jag ska kunna veta vilka det är?… 🙂 Det visade sig i alla fall att det verkligen var Jonas Karlsson när han sedan efter att ha beställt mat satte sig vid bordet framför vårt. Lite lustigt med tanke på att oddsen nog är rätt små att man ska träffa på en skådis just där ute 🙂

Vi tog sedan en redig shoppingtur ute vid vårat största köpcentrum som är nytt sen i höstas. Flickan hittade hur mycket saker som helst på både rea och annat, medan en annan kom hem med en längre Pippikofta och en topp som var på rea. Vi hann både fika och äta mat på IKEA också innan vi åkte hemåt igen och Flickan vidare mot sin hemstad då jobb väntade på torsdagen. En annan har ju semester. Oskrivna blad skulle också mött upp oss hemma hos mig på kvällen, men då det vankas 50-årsfest i helgen så kände hon att hon inte riktigt hann. Men OB var ju hos mig i måndags i alla fall och hoppas jag ser henne snart igen 🙂

Imorse när jag vaknade hade jag tänkt att jag skulle ut på en löprunda, men kroppen hade inte samma tanke då den ”räckte ut tungan åt mig”med ont i halsen 😦 F-n!

20120712-111617.jpg

Det här inlägget postades i Livet på landet, Mat, Shopping, Vänner. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bloggis på besök…

  1. Åsa skriver:

    Ååh nej, halsont puts väck 🙂
    Prova att skala och tunnskiva färsk ingefära, ner i hett vatten, som te, drick 🙂 Tugga i dig några bitar…borta 🙂
    Kramar Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack för tipset ♥ Har ingen ingefära hemma, men kan ju testa att inhandla imorgon få se. Dock är ingefär ingen höjdare 🙂 Men hjälper det så är jag nöjd!
      Kramar!

Kommentera

