En kvällspromenad…

Det är konstigt egentligen hur vissa människor kan såra andra människor medvetet. Jag klarar det inte. Jag försöker behandla människor som jag själv vill bli behandlad och skulle ha svårt att göra någon annan illa med flit. Sen är det klart att man kan misslyckas någon gång ändå, men inte med flit. Detta har såklart att göra med mitt mående de senaste veckorna. Några få av er vet vad som har hänt och att det inte är något man lättvindligt kommer över heller.

Men något annat märkligt är att jag lärt känna en helt ny person under de här veckorna som jag aldrig hade träffat, men som jag snackat jättemycket med och haft jätteintressanta diskussioner med. Han är själv i en jobbig situation just nu så vi har väl haft nytta av varandra. Han har på nåt sätt blivit en trygghet när det varit jobbigt ett tag nu. Och det lustiga är att vi bor på samma ställe och brukar springa på samma ställe.

Ikväll frågade han om jag kunde möta upp honom för en motionsrunda 10 minuter senare. Jag har ju ont i halsen så springa kunde jag inte göra, men han hade redan sprungit en vända först och så gick vi en vända i spåret tillsammans. Väldigt lättsam att prata med och trevlig. Så blir jag bara frisk så ska vi ta en löparrunda ihop nästa gång 🙂 En ny vän kanske… Ibland är det som jag tidigare sagt väldigt skönt att prata med en kille för man får saker och ting från ett annat perspektiv. Som med bästa G också. Men honom har jag ju inte på så nära håll nu när vi inte jobbar ihop även om jag såklart kan messa honom, men han har ju sin flickvän också. Även om det bara gått en vecka, så saknar jag ändå G. Han har förmågan till att få en att må bra i hans sällskap och få en att le och skratta även om man inte mår bra inombords. En väldigt fin egenskap hos en person. Och som jag sa till honom, att hans flickvän kan vara glad över att hon träffat honom (nu hade jag ju tagit nån öl när jag sa det där, men så är det verkligen). Han är en fin och go kille verkligen!

Nog med djupheter och filosoferande för ikväll tror jag. Har nyss sett klart filmen ”Min feta grekiska semester” och jag gillade den 🙂 En må-bra-film helt enkelt!

Det här inlägget postades i Film, Känslor, Killar/Män, Livet på landet, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En kvällspromenad…

  1. Åsa skriver:

    Glad jag blir att du funnit ngn som går att surra med 🙂 Härligt.
    Låter jättemysigt med en löparkompis 🙂 Å vem vet 😉 får lite filmkänsla överhela situationen hihi asså romantisk film :))
    Stor kram på dig

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack goa du 🙂 Haha, ja man vet aldrig. En snygg kille är det helt klart i alla fall 🙂 Men känslomässigt har jag nog inte riktigt förmågan till att känna nåt för någon annan nu. Och nog inte han heller för den delen och då är det toppen med en vän, även om han gärna skojar åt lite annat håll också emellanåt 🙂 Stor kram tillbaka!

  2. Wiktor skriver:

    Det är helt underbart att ha kompisar som är av det andra könet! Hoppas allt ordar upp sig.

Kommentera

