Barnvakt…

Snart dags att gå och sussa. Sitter och lyssnar lite på Spotify medan jag bloggar. Mycket trance och house är det just nu 🙂 Har tänkt att gå en morgonrunda imorgon bitti OM det inte regnar. Blev en 5-kilometersrunda idag i spåret tillsammans med svägerskan vid en fin Mälarö som ligger i närheten där jag bor. Har så svårt att inte röra mig alls när jag inte kan springa pga. halsen. Men gå är ju rätt okej ändå, även om jag nu kanske gick lite väl snabbt för att det ska vara helt okej. Fick lite bastning av mamma på kvällen när vi pratade i telefonen. Så får väl ta det lite lugnare imorgon bitti… Sen kommer mamma och båda brorsbarnen lite senare på förmiddagen eftersom brorsan och svägerskan ska på bröllop och inte kommer hem förrän på söndag. Så jag får riktigt rå om lilla S och H i helgen.

Idag har jag annars hunnit med att klippa gräset äntligen mellan skurarna. Så nu ser det prydligt ut igen 🙂 På kvällen gottade jag mig med räkor och belgisk cider. Det är ju fredag idag, trots att jag har lite svårt att hålla ordning på dagarna nu när jag har semester. Imorgon åker vi till ett litet minizoo här i närheten med barnen och tittar på djuren, så jag hoppas att det blir fint väder! Annars blir det jobbigt om vi blir tvungna att vara inne hela tiden. Barn och regn går inte så bra ihop, då klättrar de på väggarna till slut!

20120714-020303.jpg

Det här inlägget postades i Familj, Livet på landet, Träning. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Barnvakt…

  1. RackarTuss skriver:

    Hej! 😀

    Wow – vad det har hänt mycket sedan jag var inne sist och läste 🙂
    Så kul att du har träffat Oskrivnablad och Flickan & staden igen!

    Ja – nu har man en kortare frisyr, fast en ”lång”page.
    Som vanligt svarar jag i min blogg.

    Kramar!!! ❤

    • Lilla Norpan skriver:

      Hej! 🙂 Ja, det har det nog, både positiva och negativa saker. Japp, har träffat både OB och Flickan. Mycket trevligt! 🙂

      Alltid skoj med lite nytt i håret! Det piggar alltid upp i den svenska sommaren 😉 Kramar!! ♥

  2. Mikaela skriver:

    Vad jag vet så älskar barn regnet 🙂
    I af mina 3 söta kusinbarn, 6 åringen har tagit efter mycket och sa till mig härom dagen ”de finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder” Haha lite ställd blev man så det var bara att gå ut då 🙂
    Kraam

    • Lilla Norpan skriver:

      Jo, barn kan säkert gilla regn ibland, men inte en 10-månaders som blir inpälsad bland vagnregnställ och inte de vuxna av oss 😉 Speciellt inte hällregn! 🙂 Men det är rätt inställning 🙂 Kraaam!

  3. stoffisen skriver:

    Vilken fin bild på dig!
    Det är ju lite profilbildsmaterial tycker jag 😉
    Kram fina ❤

  4. Åsa skriver:

    Suuupersöt bild på dig!
    Kramar Åsa

Kommentera

