Ibland går man på känsla…

Onsdag till fredag har jag haft mysiga dagar i stugan. Det blev snabbt bestämt och vid den snabba packningen glömde jag också att ta med mig fler linser, så det blev en lite suddig torsdag och fredag och sällskapet fick köra hem på fredagen. Det är  första gången jag tar med en kille till stugan sen P som jag var tillsammans med i 17 år (kanske var därför jag höll på att säga fel namn vid ett tillfälle haha). Sen vet jag ännu inte hur smart det var att ta med honom och jag kanske biter mig själv i svansen. Men det var skönt att komma iväg dit en sväng och skönt att ha sällskap då jag är lite mörkrädd och blir lite rastlös av att vara själv där (därav är jag helst inte där själv). Dessutom behövde gräset klippas.

Sällskapet var väl inte helt självklart heller kan väl tilläggas, men ibland går man på känsla och är lite impulsiv. Man kan inte alltid hålla på och tänka så mycket… Man måste ju leva och ha lite kul ibland också även om jag får ta konsekvensen sen kanske…

Vi har lagat mat (han egentligen och jag har hjälpt till). Han är riktigt duktig på att laga mat har jag upptäckt. Annars är det alltid jag som lagat maten och han har hjälpt till. Han lagade en köttgryta som var grym! Han fixade vår båt och fick i den i sjön medan jag klippte gräset, vi har fiskat, grillat, bastat, badat och bara varit. O han har skött disken mestadels 🙂 Han är en lättsam person att ha med sig, men att få honom att bada var inte lätt. En gång lyckades jag i samband med bastun. Det blev ett nattligt  och mycket mysigt bad. Sen är inte allt så enkelt som det låter kanske och känslor kan vara komplicerade har jag märkt. Det känns i alla fall lite tomt efter honom nu när vi umgåtts så intensivt.

20120728-125826.jpg

20120728-125844.jpg

20120728-142219.jpg

Det här inlägget postades i Känslor, Killar/Män, Livet på landet, Mat, Sommar, Tankar och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Ibland går man på känsla…

  1. Gissan skriver:

    Vad mysigt! Och du…fundera ingenting…lev livet nu! #tipsfrångissan 😉
    Kramar till dig.

  2. stoffisen skriver:

    Håller med Gissan. Lev livet. Fundera när problemen kommer 🙂
    Kram

  3. Det låter jättemysigt! Så länge du mådde bra dom dagarna så är det väl egentligen inget tokigt? Och man kan inte tänka efter om allt jämt ständigt. Var bara rädd om dig själv gumsan!

    Puss

  4. oskrivnablad skriver:

    Låter som riktigt fina dagar 🙂 och visst kan känslor och tankar krångla till det, men magkänslan är bra att köra på ibland 🙂
    Ses i morgon vännen! Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Det var det! O ja, verkligen! Ibland blir det komplicerat, men ibland får man köra på för stunden och se hur det blir sen. Ses imorgon! Det ska bli så kul! Kram kram vännen! ♥

  5. Åsa skriver:

    Åh va fint 🙂 är det löparkillen?
    Så härligt, ta det med ro, njut, inga stora förväntningar…rellallalaxa 🙂
    fina du…spännande..vackert ❤
    Kramar Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Nej, det är inte löparkillen. Det är lite lugnt med honom just nu pga anledningar som jag inte kan skriva här, men vi hörs. Hmmm låter som värsta casanovan… Jag tar det som det kommer. Och ibland får man njuta av stunden som sagt och se 🙂 Kramar! ♥

  6. Christel skriver:

    Ja, känslor är sällan enkla. Men så länge som det känns värt det så är det nog bara en bra sak. Enkelt kan bli tråkigt.

  7. Bubbel skriver:

    Låter som ni haft en trevlig tur – ge honom en chans och som alla andra redan sagt; ta problemen om/när de kommer! 🙂 kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Det hade vi! 🙂 Just nu får han en chans, sen får vi se hur länge det håller… Som sagt det är saker som gör att det inte är klockrent direkt. Men men, ser tiden an 🙂 Kram!

  8. wordsbymia skriver:

    Jag kör ofta på känsla, jag är sån som person. Det låter som att ni haft det toppen iaf.
    KRAM

Kommentera

