Lilla S på besök…

I lördags var jag och mamma barnvakt till lilla brorsdottern S som blir 1 år den 27 aug. Så go är hon! Hon har precis börjat att gå och det är fullt upp 🙂 På lördagen tog vi en långpromenad på strax över 6 km då hon sov nästan hela tiden. På söndagen vaknade hon redan 5.15 men denna gången fick mamma gå upp med henne. Jag hade ju både nattpass 2 gånger + tidigt morgonpass sist. Men vid 8.45 fick jag stiga upp.

Var så trött hela söndagen sen! När man inte är van att ha en liten tar det på energin samtidigt som det såklart är mysigt! Faster fick till och med puss av lilla sötnosen 🙂 Brorsan, svägerskan och lilla H kom och hämtade S strax innan 15. Då blev det en tur ut till ett av våra köpcentran. Det blev ett par jeans, 3 toppar och en BH 🙂 Dags att jobba igen då… I alla fall 4, 5 dag. För på fredag blir det ju Nora och träffa G.

Idag kanske jag ska våga mig på att springa en liten vända. Har ont men ska prova att stretcha. Ryggen däremot är en annan femma…

Bilderna är från vår promenad ute vid mig i lördags.

20120813-083329.jpg

20120813-083348.jpg

20120813-083403.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Familj, Shopping, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Lilla S på besök…

  1. bubbelsblogg skriver:

    Åh vad mysigt med en liten på besök, men visst är de energikrävande!;) kram

  2. Åsa skriver:

    Va fiiint du bor 🙂
    Vilka härliga stråk 🙂
    Kram på dig!

  3. oskrivnablad skriver:

    Sen tar det på krafterna att dansa till sean banan med 😉

    Är också shoppingsugen. Längtar redan efter lönen så jag kan få kika på lite höstiga kläder 🙂
    Hur gick det att springa?
    Kram på dig

    • Lilla Norpan skriver:

      Jo det gör ju det 😉

      Ja, det är alltid skoj att shoppa! Sugen på att köpa ett par jeans till fast ett par ljusa likadana. Jeans går ju alltid åt och bra att ha fler när man trivs i dem 🙂

      Sprang aldrig igår. Blev så sent när jag kom hem och kände att jag ville vila knät en dag till. Men idag ska jag försöka hinna med det mellan jobb och födelsedagsfirande. Tror förresten att det kommer att bli svårt att hinnna iväg nåt denna veckan, då jag är upptagen på kvällarna med klippning och diverse annat. Det kan gå på söndag om jag inte är kvar i stugan. Om du inte vill komma förbi där en sväng förstås. Kommer ju vara där fredag till åtmistone lördag kväll. Kram!

  4. stoffisen skriver:

    Åh! Det känns som att jag kommer hem till vårt lantställe när jag ser dina bilder. Helt underbart! Jag vill as written köpa ett lantställe nu!!!! Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst är det härligt med landet 🙂 Skulle inte vilja bo någon annanstans än som jag bor ju känner jag. Det ska vara i en villa någonstans på landet då i så fall. Och så har vi ju stugan också 🙂 Skönt du har lantstället hemma ändå att variera dig med 🙂 Kram!

Kommentera

