Toppenhelg…

I fredags körde jag lite för fort via Örebro till Nora för att träffa G efter att jag varit till kiropraktorn. Det tog lite längre tid än vad jag trodde där, då han även gav sig på mitt löparknä. Jag var i Nora till 13.30 i alla fall 🙂 Han kom och mötte med mig paraply, då det började ösregna precis när jag anlänt. Vi var till en grekisk restaurang och käkade grillspett med klyftpotatis. Helt okej, men ingen smakupplevelse tyckte vi. Men desto trevligare var det att träffa G och sitta och snacka och skoja som vanligt. Han hade drömt att jag inte bjudit hem honom till mig på ännu en AW. Han trodde först att det hänt på riktigt och att han läst det på FB haha. Men vi ska ha en till snart hemma hos mig och då är det ju klart att han ska komma 🙂 Ingen AW i Irsta utan G.

Sen åkte jag vidare mot stugan på en helt underbart vacker väg med sjöar och annat fint. Bergslagen är nåt speciellt! Kompis M kom vid 17 och vi har haft en toppenhelg! Vi satte oss i solen som kom fram igen, badade en sväng innan vi käkade kräftor på kvällen med några glas vin till 🙂 Sen blev det filmtajm innan läggdags. På lördagen var det mulet så vi tog en sightseeingtur in till samhället för att bla. titta på en utav de vackraste kyrkor jag vet. Den blev tom. vald till Sveriges vackraste kyrka för 3-4 år sedan. En röd träkyrka med flera torn och vinklar, där mina föräldrar gifte sig. Om jag gifter mig en dag skulle jag gärna gifta mig där. Sen åkte vi tillbaka till byn för att käka sopplunch på caféet och titta på hyttan som är en sevärdhet och faktiskt finns med i historieböckerna 🙂 När vi kom tillbaka sov jag faktiskt en stund för jag var så himla trött. Mulet väder suger energi…

Det blev ännu ett bad i det lite kyliga vädret. 20 grader i vattnet var det, så blev en varm dusch sen efteråt. Efter korvmiddag, sallad och stekt ägg och ännu en film åkte vi senare hem på kvällen efter lite fixande och städning i stugan. Älskar verkligen att vara där. Det är så avkopplande och skönt! Blev ingen bastu denna gången, får bli nästa gång.

Nu är jag hemma igen och ska ta en liten vända på stan med mamma innan hon åker hem till grannstan igen. Hon har varit i stan för kräftskiva hos min farbror och faster 🙂 Och jag ska försöka mig på en ny löprunda till kvällen.

Lite bilder från stugan och en på mig efter ett besök hos min frisör i torsdags 🙂

20120819-102824.jpg

20120819-102838.jpg

20120819-102852.jpg

20120819-102907.jpg

20120819-102923.jpg

20120819-102936.jpg

20120819-102954.jpg

Det här inlägget postades i Livet på landet, Träning, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Toppenhelg…

  1. oskrivnablad skriver:

    Ja det låter verkligen som om du haft en riktigt bra helg 🙂
    Det är du värd vännen.
    Hoppas veckan blir bra den med och att knät sköter sig. Kan ju inte missa trevlig runda med sällskap 😉
    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var en utvilande och få-energi-helg 🙂 Tack gumman! Ja, idag gick det ju faktiskt bättre och det funkade med en längre runda så jag hoppas att jag nu är lite mer redo för att springa med C 😀 Det vill jag ju som sagt inte missa! Kram kram

  2. stoffisen skriver:

    Vilken fin bild på dig i slutet, ja, och de andra också såklart.
    Såg du att jag har raderat lite bilder på fb? Eller typ alla. Haha, jisses, jag känner mig naken nu.. 😦

    Kram

  3. Åsa skriver:

    Å det där lät bara så skönt 🙂
    MEN le å visa gaddarna 😉 haha
    Puss på dig!

Kommentera

