Musik inte bara musik…

Mamma berättade att hon sett ”Simon och ekarna” härom dagen och även hon fastnade för den fantastiskt vackra musiken i den. Jag såg ju filmen på bio när den gick och blev så berörd av den, särskilt mot slutet av musiken där filmen är stark och musiken som allra vackrast. Musiken är så vacker att varje hårstrå på kroppen reser sig, man tappar andan och inte ett öga är torrt. Tänk att någon kan skapa så vacker musik som kan påverka någon annan så mycket!

Det är ju såklart väldigt olika hur man påverkas av musik och hur man tar den till sig. Som den känsliga person jag är, så berörs jag lätt av saker och kanske mer än vissa andra. Det behöver inte vara stora saker utan även små saker. Men jag ser det som att ta del av livet, att ta in och ta till sig saker. Och jag har alltid älskat musik! Denna musik i filmen är nåt speciellt. Det är så synd att man inte lagt in den på ett soundtrack, för den är verkligen värd att lyssna på! Filmen är såklart sevärd också. Däremot är det en sån film jag bara vill se en gång. Vissa filmer är det så med. Man tycker om dem, men vill inte se om dem. Andra filmer kan man se om och om igen för de är så bra. Det bara är så. Ikväll så jag ändå slutet av filmen igen, bara för att få lyssna på musiken 🙂 Fröken Norpan känner sig lite djup ikväll 😉

Kanske är bäst att jag avslutar med lite Dexter innan jag går och lägger mig… Sov lite länge idag, så är inte trött riktigt än.

Det här inlägget postades i Musik och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Musik inte bara musik…

  1. wordsbymia skriver:

    Finns det egentligen något som berör så mycket som musik undrar jag? Jag har vuxit upp med musik och en familj som är musiker och spelar instrument. Jag älskar det =) Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Nej inte mycket iaf! Jag är som du, jag älskar musik!!! 🙂 Kommer också från en musikfamilj, både instrument, dans och dirigent. Och gått i samma fotspår med instrument och dans 🙂 Musik är underbart! Kram!

  2. oskrivnablad skriver:

    Ja visst är det speciellt med musik och just filmmusik :-). Jag kommer ihåg när jag såg No country for old men och det var något som kändes konstigt… det var ingen musik i filmen! Nog enda filmen jag sett som det inte är det i.
    Hur mår du nu? Är örat bättre?
    Kram på dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja musik i film gör otroligt mycket! Tänk en skräckfilm, räcker med att stänga av ljudet… Men även i andra sammanhang, bröllop utan musik, begravning utan musik, skolavslutning utan musik, köra bil utan musik. Usch vad allt skulle vara trist!

      Jo tack mår bättre nu och örat känns bra i stort sett. Var på grillmiddag hos vänner igår kväll 🙂 Lagom lugnt. Kram!

  3. Bubbel skriver:

    Vad vore livet utan musik? Vill inte ens tänka tanken, fy vad torftigt och fattigt! Ska nog ta och se filmen trots allt, läste boken för en herrans massa år sen och älskade den så jag har varit lite orolig för att se filmen av skräck för vad de kan gjort med den…men nu gav du mig hopp! 🙂

    • Lilla Norpan skriver:

      Precis! Det är nåt speciellt med musik 🙂 Tycker absolut du ska se filmen! Den var fint gjord och skådespelarna bra. Min kompis som var med och såg den hade läst boken innan och hon tyckte om den. Så ge den en chans 🙂 Kram

  4. Åsa skriver:

    Åh, musiken kan verkligen styra en film 🙂
    Hoppas du fick samma känsla än en gång 🙂
    Kramar Åsa

Kommentera

