Träning och provkörning…

En ny dag! 🙂 Tänk vad lite löpning gör bra för kroppen. Genast kände jag mig lite piggare efter min löptur igår på 4.35 km. Kände av knät ett tag, sedan kändes det bättre för att sedan komma tillbaka lite på slutet. Men i det stora hela gick det riktigt bra 🙂 Och orken hade inte försvunnit ändå på den veckan som jag inte kunnat springa. Jag känner mig rätt stark, men det känns så tråkigt att jag inte kan springa den lite längre sträckan ännu.

Jag kunde ändå springa på i rätt bra tempo, om än lite saktare än jag brukar. Men jag är nöjd att jag faktiskt kan springa i alla fall. Nu ska jag vila idag och sen på´t igen imorgon. Har inte lyckats få ihop en löprunda med C, lite svårt just nu för hans del, men det blir lättare snart så vi får se när vi får ihop det. Vi hörs i stort sett varje dag ändå. Och det lustiga var att igår när jag var ute och sprang och kom att tänka på honom när jag sprang en lite annan sträcka på slutet än jag brukar och där han brukar springa, så kom han körandes i bil precis. Tankeöverföring eller? 😉

Snart är det helg igen. Få se vad det blir att hitta på då. Kanske åker och provkör lite bilar 😉 Skickade just en bild (bilden nedan) på en utav de bilar jag har i åtanke och som jag pratade om igår med en fd. dejt jag träffade ett lite längre tag i våras och som jag fortfarande har kontakt med lite då och då. En Audi A3 Sportsback. Fick till svar: ”Snygg! Tuff brud ;P” Så den var tydligen godkänd 🙂 Han är också lite av en bilfanatiker som mig. Ett annat alternativ är att ha Volvo igen. En bil ska vara rolig att köra och det innebär också att det inte får vara för lite hästkrafter i den. Det är absolut inga fel på min, det är ju ändå en -09, men lite för lite hästkrafter för att jag ska känna mig nöjd och helt belåten.20120829-112617.jpg
Bild lånad från Trademymotor

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, Träning. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Träning och provkörning…

  1. Bubbel skriver:

    Bra att du kommit igång igen och att det verkar funka utan smärtaattacker!
    Det är kul med bilar, och lustigt nog verkar de flesta män tycka att just Audi är ett shysst märke. Hoppas du hittar nån du kommer trivas med – och kom ihåg, det är ju verkligen köparens marknad på begagnat idag! 😉 kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja det är skönt att det är bättre! Hoppas dock på att jag kan bli helt smärtfri så småningom och kunna springa min vanliga runda. Ja Audi är ett poppis märke hos killar. Gillar även Volvo som jag hade innan den nya. Men som sagt bara att provköra lite olika o se… 🙂 Kram!

  2. stoffisen skriver:

    Åh vad duktig du är som kämpar på fastän du nyss var ”sjuk i smärta” Heja bästa Norpis! kraaam

  3. wordsbymia skriver:

    Duktig du är. Kämpa på =) Snygg bil förresten! Kram

  4. oskrivnablad skriver:

    Ja visst blir man både piggare å gladare av träningen? Skönt att knät skärper sig 😉 och ”löpardejten” får väl va en morot nu när du är igång igen 🙂
    Hoppas du får en bra helg och att du kommer iväg och provkör lite bilar. Lätt att bli sugen på en svindyr bara 🙂
    Kramar

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, hoppas vi lyckas synka nån dag! Ja det Går hyfsat men helt bra är det inte. Känner av det då och då, men det är överkomligt. Hoppas bara inte att det är nåt mer med knät.

      Ja fy så svårt det är med bilar! Just nu vet jag inte alls som vissa som ska vara med och råda 🙂 Tror ändå det kan luta åt en Volvo i slutändan igen… Kram kram!

Kommentera

