Bilbesiktning o halsont…

Ont i halsen igen. Suck! Endera har jag blivit smittad av lilla S som jag fick en puss av i fredags, jobbet eller av nån annan… Inte undra på jag var så trött igår då, förutom att jag bara sovit 2.5 timme ungefär natten innan… Sov flera timmar igår när jag kom hem och blev förstås pigg när jag väl skulle gå och lägga mig. Ingen löprunda igår, pga att knät är värre igen. Så himla trist. Man känner sig som en halvtafflig pensionär! Ska vara snäll mot knät och idag ta en PW (så pass att det går) med svägerskan i spåret istället. Tror inte på det där att bara vara still heller. Men får ta det lite lugnt. O blir det inte bättre igen den här veckan ska jag boka en ny tid hos sjukgymnasten så han får kolla igen.

Bilbesiktning idag för första gången på den här bilen och den gick igenom. Däremot tror jag inte bilen som åkt in före hade samma tur. Efter bromstestet tappade den avgasröret som låg och släpade efter!!! Min besiktningsman fick pressa sig in i min bil. Jag hade kört tillbaka sätet, men inte flyttat ner sätet. Jag har ju i princip högst upp för jag är lite kort i rocken. Han å andra sidan var stor som ett hus! Men in kom han och vid nästa insittning så körde han ner sätet så det gick lite bättre 🙂 Ska byta ena lampan på skylten bara. Går den andra lampan också sönder så kan man få böta 800 kronor, vilket ju är lite onödigt…

När jag kom till jobbet och skulle parkera hade en främmande bil tagit den. Ringde Mobilpark som skulle skicka ut nån på direkten. Böter för den bilen! 🙂 När nån snor min parkering får man skylla sig själv. No mercy! Ha en bra onsdag!

20120905-091913.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Bilar, Familj, Hälsa, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Bilbesiktning o halsont…

  1. oskrivnablad skriver:

    Det är alltid lite pirrigt med besiktning tycker jag, även om bilen är någorlunda ny 🙂 Stackars bilägare till den bilen som tappade avgasröret… haha fast lite skoj är det ju på nåt sätt 😀
    Fy vad tråkigt med ditt knä och hals. Hoppas du kurerar dig snabbt. Sömn är ju väldigt bra sätt att läka kroppen på.
    Krya-kram från mig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, visst finns nervositeten alltid där oavsett! Skönt att det är över för den här gången 🙂 Tack gumman! Ja, visst är sömn viktigt! Får nog bli lite mer sova i helgen. Men ibland finns det ju roligare saker att sova 😉 Kramar!

  2. stoffisen skriver:

    Men vännen. Vad du är otursdrabbad med alla sjukdomar! Hoppas att de dumma baciluskerna lämnar dig snart. Krya på dig massor ❤ kram

  3. wordsbymia skriver:

    Usch! Vet känslan av att vara sjukt så där. Det där återkommande är ju så jobbigt, Och hoppas verkligen att knät blir bättre snart! Kram och krya!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack snälla du! Ja, du har ju varit sjuk till och från du med. Och det går ju inte att vara hemma hela tiden, man förlorar ju så mycket pengar. Hoppas din detox har gjort verkan! Kram!

  4. Bubbel skriver:

    Småbarns baciller är de värsta, rena rama knockoutgasen! Krya på dig och grattis till besiktningen, kram

Kommentera

