Farliga vindruvor och allergichock…

Då var det dags igen. Vindruvor är nu ett blott minne 😦 Igår fick jag en allergichock så det svullnade igen inne i halsen. Kunde knappt svälja. Till slut kräktes jag. Blev skitskraj, särskilt med tanke på att jag var helt själv. Akuten eller försöka själv…Lyckades svälja ner en allergitablett först, men det var på håret. På skakiga händer lyckades jag till slut få i 12 cortisontabletter i ett glas med vatten och röra runt och få i mig vätskan.

Ringde sen mamma som fick hålla mig sällskap i telefonen medan jag väntade och se om det fick nån verkan. Kan ju bli så att man inte ens kan prata. Adrenalinsprutan hade jag också redo utifall om läget skulle förvärras ytterligare och då måste man åka in till Akuten efter oavsett. Fick som frossa och skadade som ett asplöv, men var nog mest av rädslan. Inte lätt att hålla sig lugn heller…

Efter ett tag kändes det ändå bättre och jag pressade i mig ytterligare en allergitablett för att vara på säkra sidan och var vaken ytterligare en stund. Otäckt! Är ju läskigt just om man är själv. Ingen som märker om jag skulle ligga där och dö innan det är försent.

Ikväll får jag sällskap av 2 kompisar för pizzakväll. Det ska bli jättetrevligt! Däremot överväger jag om jag ska låta bli vinet ikväll för att inte utmana ödet nu när jag fortfarande har nedsatt immunförsvar pga. halsen. Även om det kanske var besprutningen som jag reagerade för. Ska nog köra cider istället även om det nu innehåller lite vin det också tror jag. Jag plockade också bort mina russin på muslin på förmiddagsfikat.

20120906-105439.jpg

Det här inlägget postades i Hälsa, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Farliga vindruvor och allergichock…

  1. stoffisen skriver:

    Men du måste vara försiktig! Det kunde ju ha gått illa!
    Aldrig mer en vindruva för din del! OK!?

  2. Mats skriver:

    Läskigt! Tack och lov att det gick bra! TOLV cortisontabletter??
    kram /Mats

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var otäckt och jag är glad att det gick så bra som det gick. Japp, det är 12 tabletter som gäller för att man ska kunna ha en chans att kunna hejda nåt sånt där. Det är lika när jag får svår astma så är det 12 som gäller, sen 4 stycken några dagar efter. Men här är det bara en engångsdos som gäller om det inte är så man inte får hejd på det. Kram

  3. Christel skriver:

    Men jösses så otäckt! Och vilken tur att det gick bra. Inga mer vindruvor för dig, fröken!

  4. oskrivnablad skriver:

    Otäckt när det dyker upp efter att ha ätit något som du förmodligen ätit hur många gånger som helst innan 😦 Skönt att det gick bra!!

    Krya även på dig nu från den otäcka halsflussen.
    Kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är det som är lite läskigt. Var nog just pga. halsflussen, då immunförsvaret är nedsatt och man är lättare mottaglig för allergiska reaktioner.

      Tack vännen ♥ Nu har jag iaf fått min antibiotika, men det har varit en lååååååång dag och inte speciellt rolig! Kram kram

Kommentera

