Halsfluss from hell…

En helg i vila. Halsfluss delux blev min diagnos igår efter att jag varit till Vårdcentral inte bara en gång utan två gånger pga strul där första vårdcentralen skrivit ut penicillin som jag inte tål. Detta trots att jag sa till om det särskilt! Det tog mig hela kvällen att krångla med det sen. Kopplad och hänvisad hit och dit av 1177 som sedan ändå resulterade i att jag fick börja om från början och gå iväg ännu en gång till VC. Jättekul när man inte mår bra!

Men klockan 22 kunde jag ta min första antibiotikatablett och få i mig lite mat. Halsfluss för den som inte haft det kan jag tala om att det är en ren pina att försöka svälja. 2 Alvedon var fjärde timme är ett måste, men det hjälper inte till fullo. Sov iaf några timmar till i natt än 1 timme natten innan. Efter helgen ska jag börja må bättre lovade läkaren igår så jag hoppas på det 🙂 Glass är också en fröjd för halsen! 🙂 Kommer vara hemma i alla fall måndag och tisdag nästa vecka.

Så tja det händer inte mycket hos fröken Norpan inte. Träningsvila, soffläge, Dexter och lite trevligt sms:ande 😉

20120908-134858.jpg

Det här inlägget postades i Hälsa, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Halsfluss from hell…

  1. stoffisen skriver:

    Åh stackars fina du!
    Men tänk på att du nu rensar kroppen på ”skit” så sen kommer du att bli som pånytt-född.

    Krya på dig
    Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja så är det, antibiotikan har börjat verka så jag hoppas på att jag ska bli pigg som en lärka igen efter det här 🙂 Gäller bara att hålla sig ifrån nya baciller efter… Tack vännen ♥ Kram kram

  2. oskrivnablad skriver:

    Ja jag tycker som sagt verkligen synd om dig. Hoppas det vänder snabbt och att du slipper hög feber. Krya.krya,krya!!!
    Kram på dig

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack gumman! ♥ Har kört med alvedon hela tiden tills idag, så febern har hållit sig nere 🙂 Och nu börjar jag känna mig bättre så går åt rätt håll tror jag 🙂 Kommer ihåg när du hade skiten! Usch och fy för halsfluss! Kram kram

      • oskrivnablad skriver:

        Ja det är vidrigt! Då i Vemdalen hade jag ju över 40 graders feber trots Alvedon 😦 Skönt å höra att du kan svälja igen 🙂
        Kram kram

      • Lilla Norpan skriver:

        Ja fy sjutton det kommer jag ihåg när du hade det där! 😦 Är glad över att jag sluppit så hög feber. Jag har nog haft feber, men inte så mycket och det är jag glad över. 40 grader är man ju näst intill död! Jag som har så låg temperatur annars också. Bara att vara borta och vara sjuk är ju en pärs! Men nu ska skiten bort! 🙂 O sen hoppas jag att jag är piggelin igen. Jag har säkert haft det här i kroppen ett tag, men att det bröt ut på riktigt först nu. Kan förklara ont i halsen till och från och tröttheten. Hoppas det gick fint på tennisen! 🙂 Kramar

  3. Lotta skriver:

    Usch då gumman. Stor krya-på-dig-kram från mig! ❤

  4. flickanochstaden skriver:

    Vet hur det känns. En gång flög jag hem från Grekland med både halsfluss och körtelfeber, haha, då var jag inte så kaxig 😉 Skämt å sido, hoppas att du kryar på dig snart! 🙂

    Puss

    • Lilla Norpan skriver:

      Åh fy sjutton! Det måste ha varit hemskt!!!! Å så vara sjuk på planet hem dessutom när man bara vill ligga i sin säng. Usch! Jag har också varit vissen på ett plan hem. Tack gumsan! ♥ Puss

Kommentera

