Ena dagen är den andra lik… nästan…

Ännu en dag hemma och Dextermaraton fortsätter 🙂 och lite spel med Wordfeud, Ruzzle och Song pop där emellan. Finns ju inte så mycket annat att göra här hemma. Däremot ska jag passa på att dammsuga och diska lite idag ändå och för första gången sen i fredags ta mig iväg och handla lite (för det behövs och ingen annan gör det ju åt en).

Känns som det förfaller lite här hemma när man inte orkar utan mest ligger i sängen eller soffan. För jösses vad trött jag är, säkert av antibiotikan och de bakterier som nu håller på och rensas ur kroppen… Jag ska stanna hemma imorgon också. Sköterskan från kommunen som ringde igår sa att hon inte tyckte jag skulle gå iväg för tidigt för att det var lätt att sjukna om igen. Imorgon kväll ska jag i alla fall vara smittfri då exakt halva kuren är tagen. Torsdag har jag en jobba-hemma-dag så först på fredag åker jag iväg till jobbstan och den dagen ska jag väl överleva i alla fall 🙂

Idag sänder jag också en tanke till alla dem som drabbades den 11 september kring händelsen med World trade center. En dag jag aldrig kommer att glömma! Man ska vara rädda om varandra!

Nu väntar jag på att det ska bli onsdag kväll, en dag som jag sett fram emot en vecka nu och som jag ska försöka ta tillvara på bästa sätt! 😀

Det här inlägget postades i Livet på landet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ena dagen är den andra lik… nästan…

  1. Åsa skriver:

    Krya på dig vännen 🙂 Vad är det som händer på onsdag? 😛
    Stor kramis Åsa

  2. Bubbel skriver:

    Det är helt OK om det förfaller lite emellanåt, det går alltid att ordna en regnig dag när andan faller på! 😉

  3. oskrivnablad skriver:

    Åh det är så segt att va sjuk, tur det finns lite roliga appar då 😉
    Blir ju nyfiken på vad det är som ska hända i morgon.. har man sagt A måste man säga B, så är regeln 😀
    Kram kram

  4. fia skriver:

    jag är så STOLT över dig 😉

Kommentera

