På Akuten då..

Fortsättning på föregående inlägg. Allergiska reaktionen blev inte bättre. Träffade min dejt men ringde 1177 när jag kom hem. Fick rådet att åka in till Akuten då utslagen började klia mer och jag haft så allvarlig reaktion tidigare. Så nu ligger jag här och väntar på att få träffa läkare på Medicinakuten. De har lite att göra i natt. De tror jag fått reaktion på antibiotikan. Och förmodligen blir jag mer medicinerad.

Och där blev jag kvar för observation efter mer medicin då det förvärrades när jag låg inne. Försöka sova lite nu då… Natti natt

20120919-011434.jpg

20120919-011528.jpg

20120919-033539.jpg

Det här inlägget postades i Dejt, Hälsa och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till På Akuten då..

  1. Åsa skriver:

    Pluttan…men, att den reaktionen kom så sent?
    Kramar!

  2. Lilla Norpan skriver:

    Ja, trodde det också först, men det är tydligen vanligt fick jag veta. Kroppen står emot till en början och sen blir det till slut en jättereaktion istället! Nu är jag hemma igen i alla fall, men värstingkortison som jag ska äta 5 dagar och så antihistamin på det i 10 dagar. Så nu ska det gå över hoppas jag 🙂 Värsta faran ska vara över. Kramar ♥

  3. Bubbel skriver:

    Fy farao vilken otur, vad skönt att det värsta verkar vara över. Hoppas kortisonet och antihistaminet hjälper dig fort! kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Jag märker redan skillnad nu, att det börjar så smått gå tillbaka äntligen så nu ska det nog förhoppningsvis bli bra 🙂 O hoppas att jag slipper några fler Akutenbesök på ett tag, trots att läkaren hade varit värd att se fler gånger 😉 Tack! Kram!

  4. Mats skriver:

    Skönt att du kommit hem! (Kom ihåg att mobben ska vara avstängd för alla maskiner på akuten.)

    kram /Mats

    • Lilla Norpan skriver:

      Hade ett eget rum och ingen sa något om det. Däremot hade jag den på ljudlös. Det är skönt att vara hemma nu iaf. På flygplan kan man ju nu köra på flygplansläge och ha de nya mobilerna igång nu 🙂 Kram!

  5. stoffisen skriver:

    Ne men.. Usch!
    Se till att krya på dig från allergichocken nu.
    Kram

  6. oskrivnablad skriver:

    Vi får hoppas att det inte är dejten du är allergisk mot 😉 nej skämt å sido, jätteläskigt!! Skönt att du är hemma och att det är på bättringsvägen.
    Stor kram från mig ♥

  7. Lilla Norpan skriver:

    Haha, han frågade faktiskt det 😉 Ja, nu är det på bättringsvägen i alla fall, så det ska nog bli bra 🙂 Stor kram tillbaka och ha det så mysigt på Gotland! ♥ Måste ses snart!

Kommentera

