Jäkla hönsgård…

Igår fick jag reda på att några hade reagerat över min relation med G från chefen. G som slutade hos oss i juni. De har trott att vi har nåt mer ihop än bara vänner. Helt otroligt! Om man nu är så himla nyfiken eller svartsjuk eller vad det nu handlar om… Varför frågar man inte oss istället för att gå till chefen? Och vad har andra med den saken att göra?

Vi är bara väldigt bra kompisar, även om det finns nåt speciellt mellan oss. Han har flickvän och jag har ju också träffat andra. Så fort man har en lite för bra relation med en manlig kollega så blir det skitsnack. Som det finns en tupp i en hönsgård. Typiskt när det jobbar en massa kvinnor på ett ställe. Riktigt arg blev jag. Och jag sa det att käka lunch gör jag ju med andra också och det bekymrar sig ingen om när det är en tjej utan bara för att det är en kille. Jo, tyckte ju chefen då funderar ju ingen om det är en sexuell relation. Hon hade inte reagerat själv mer än positivt från början att det var kul att vi kom så bra överens och inte sett att vi skulle ha gått undan eller nåt. Men sen har andra alltså snackat… Helt jäkla otroligt! Folk är verkligen pinsamma! Gå till chefen. Vad vi har eller inte har ihop är dessutom våran ensak och ingen annans.

Kanske skulle ha redovisat att jag ska hämta G på lördag på väg hem från stugan, då vi ska ses tillsammans med 4 andra kollegor i helgen. Oj det blir farligt att åka i samma bil tillsammans! 😉

Jaja nu när jag spytt lite galla så ska jag iväg till VC och ta lite prover inför vidare utredning av min allergi. Ska också kolla så jag inte fått urinvägsinfektion igen…

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa, Killar/Män och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Jäkla hönsgård…

  1. Bubbel skriver:

    Nämen fy va trist, vilka fördomar och förutfattade meningar de verkar ha på ditt jobb – SJÄLVKLART kan man ”bara” vara goda vänner/kollegor oavsett kön!

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp, jättetråkigt! Och kan inte förstå hur det kan vara så intressant eller vilka som kan bry sig så mycket! Men det blir alltid en massa snack när det är killar och tjejer det gäller på nåt sätt. Märkligt! Men de får väl fortsätta undra 🙂

  2. Åsa skriver:

    Herreminje..å bara känslan att inte veta vem det är som undrar..
    Nä, gud så pinsamt gjort av dem. Skit i dem. Tänk om du vart flata då? Hade det inte vart strange å luncha med en brud varje gång?
    Folk e verkligen korkade..
    Kramar på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det är underligt hur det är just när det gäller en kille. De kanske skulle vilja vara i mitt ställe…. vem vet 😉 Men klart jag undrar vilka det är som brytt sig så. Jag vet vilka jag kan utesluta i alla fall. Kramar!

  3. Mats skriver:

    Ja, det är verkligen bedrövligt tråkigt att folk inte vågar prata direkt med den person det berör om man nu har en åsikt. Tänk på att vem som helst kan läsa din blogg bara…you know. 🙂

    kram /Mats

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, jag tycker det, istället för att gå till chefen… Jodå, jag vet att vem som helst kan läsa min blogg så det gäller att tänka sig för. Men det jag skriver står jag för och skulle kunna säga det direkt till de personerna som som gått till cheferna också 🙂 Kram kram

  4. wordsbymia skriver:

    Men herregud! SÅ fult att gå bakom ryggen istället för direkt till er. Har de inget annat för sig? Inget annat att fokusera på? Stå upp stolt och låt dem inte ta din energi. Fortsätt bara umgås med honom o prata bra om honom, rätt åt dem. LÅT de undra hehe.
    KRAM

    • Lilla Norpan skriver:

      Visst var det! Kan inte ha mycket som händer i sitt liv när man måste bekymra sig om andra. Dessutom tycker jag det är vår ensak och ingen annans. G har dessutom slutat så nu behöver ingen bekymra sig vad vi gör på fritiden i alla fall 🙂 KRAM och tack för stöttningen.

  5. oskrivnablad skriver:

    Men herregud vilka trångsynta människor 😦 Kan en inte få äta lunch med sina kollegor? Och vad är det som säger att inte två kvinnliga kollegor har ett förhållande??
    Ursäkta ordvalet, men de som snackat kan skita på sig tycker jag.

    Hoppas ni får det riktigt kul i helgen allihopa 🙂
    Kram på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Precis men just när man käkar med en kvinnlig kollega höjer minsann ingen ögonbrynen. Men visst kan det ju lika gärna vara så! Grundsynta absolut!!! Tycker det är helsjukt alltihop! Tack det ska vi nog allt ha 🙂 Kramar

  6. Lotta skriver:

    Men va fan, vad arg man blir! Och om det nu hade varit så att ni hade varit mer än bara vänner, vad hade det spelat för roll? Åh, vad irriterande!

    • Lilla Norpan skriver:

      Nej precis! Vad vi gör eller inte gör är ju ingen annans angelägenhet än vår egen. Jag blev jättearg och är irriterad fortfarande! Ska berätta för G på lördag om höra om någon sagt något till honom. Han är förberedd då han messade mig tidigare och då sa jag att han skulle få höra nåt på lördag. Han blev väldigt nyfiken. Kram

  7. stoffisen skriver:

    WTF! Vad är det för kollegor du har? Går dem till chefen och säger att de tror att ni har/ hade en romans? I oktober dessutom!? Man blir tyvärr inte förvånad, och en kvinnodominerad arbetsplats är precis som du skriver, en kacklande hönsgård. No offence.

    Kram

Kommentera

