Resfeber…

Ikväll är det dags och jag börjar faktiskt på resfeber, mycket på grund av att jag nu äter antibiotika igen och är orolig över att jag ska få en stark allergisk reaktion ännu en gång och när jag är utomlands. Känns inget kul! Samtidigt ska det förstås bli skönt att komma iväg. Är väldigt nyfiken på Barcelona som jag hört så mycket positivt om. Men önskar att jag vore frisk! Jag får hålla tummarna och hoppas på det bästa att det går vägen!

Den lilla resväskan är packad, 8 kg tung av 10 kg tillåtna. Det som är kvar är att köpa en liten hårspray, växla lite pengar och köpa magmedicin utifall. Halva min resväska består av mediciner känns det som, allergimediciner av olika slag! Inget kul! Men tyvärr är det ju ett måste. Hade tur och fick en skolsköterska på jobbet att skriva ett intyg på min Epi-pen (adrenalinspruta) utifall att det blir några problem vid flyget. Egentligen ska det vara ett läkarintyg, men det var det bästa jag kunde få till nu efter att jag kom på det sent. Till Sicilien förra sommaren var det inga som helst problem och behövdes inget intyg. Men ett intyg av en leg. sjuksköterska borde ju vara bättre än inget i alla fall.

Nu ska jag försöka slappna av och jobba till strax efter lunch och sen åka hem och ta det lite lugnt innan det är dags att åka till flygplatsen. Ha det så gott i helgen! Kanske kommer det något inlägg från Barcelona om jag hinner, man vet aldrig… (Bilderna är lånade).

Det här inlägget postades i Hälsa, Resor och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Resfeber…

  1. oskrivnablad skriver:

    Håller tummarna för att inget ska hända och att du kan få njuta för fullt av den här resan och det där med ficktjuvar… jag har varit där 3 gånger och aldrig råkat ut för något 🙂 lite sunt förnuft brukar va fina fisken 🙂
    Ha det bäst nu fina Norpan.

    • Lilla Norpan skriver:

      Märkte inte av några ficktjuvar man får bara tänka sig för 🙂 Det gick bra iaf. Och hittills igen ny reaktion av antibiotikan så hoppas det stannar vid det på resterande också 🙂 En härlig stad iaf 🙂 Kramar!

Kommentera

