Hemma från Barcelona :)

Hemma i Sverige igen och fy sjutton vad kallt det är! Brrrr!! Har faktiskt fodrad jacka nu och fryser ändå. Det är nåt helt otroligt vad snabbt man kan vänja sig vid värme igen 🙂 Kyla är desto svårare.

I måndags delade vi på oss jag och M. Hon ville titta på lite mer och jag ville ta det lugnt och bara njuta av mina sista timmar i Barcelona. Så jag gick ner till hamnen och satte mig i shorts och kortärmad top och dinglade med benen över kajkanten. Jag tittade på fiskarna under mig, solade, tittade på båtar som åkte förbi, en broöppning och läste. Hur mysigt som helst! 🙂 Tänkte för mig själv… ” Kan det bli mer underbarare än så här just nu?”

Boken jag läser heter ”Hälsningar från Missångerträsk” av Martina Haag. Kan verkligen rekommendera den! Skrattade högt på planet så tårarna rann på resan hem 🙂

Barcelona är helt klart en stad värd att resa till. Det bästa med den är också just kombon storstad och fin strand. Man kan få både och. Sol o bad men även kulturellt, restauranger, marknader och shopping. Bara Sagrada familia är ju värd att se.

Sista kvällen spelade ju Barcelona mot Real Madrid och det gick ju inte att missa 🙂 Folk gick omkring med fotbollströjor och på den restaurang vi var visades matchen på storbildsskärm. Och man behövde knappt titta för att förstå när det blev mål eller något inte var till belåtenhet. Det hördes!!!! 🙂 2-2 slutade matchen i alla fall 🙂

Jag har varit ganska trött när jag kom hem, så hoppas på bra sömn i helgen 🙂
Kanske blir det också dejt på söndag… Vi får se… 🙂 Må så gott!

 

20121011-133843.jpg

20121011-133952.jpg

20121011-134625.jpg

20121011-134707.jpg

20121011-134724.jpg

20121011-134749.jpg

20121011-134810.jpg

20121011-134832.jpg

20121011-134852.jpg

Det här inlägget postades i Höst, Resor, Shopping, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Hemma från Barcelona :)

  1. flickanochstaden skriver:

    Gud vad härligt!! 🙂 Det var du värd 🙂

    KRAM!

  2. Mats skriver:

    Välkommen hem! kram

  3. stoffisen skriver:

    Vilka fina bilder, och vilken underbar semester du verkar ha haft!
    Helt underbart!
    kram
    Stoffe

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var underbart! Nu får man ju bara mersmak av att åka utomlands igen 🙂 Du verkar ju också ha haft det hur bra som helst! perfekt att åka nu på hösten och få lite extra solenergi! 🙂 Kram!

  4. wordsbymia skriver:

    Åh så härliga bilder. Jag har alltid velat åka till Bercelona, så det ska jag se till 😉 Kylan ja.. ja den är värre här. BRRR! Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack 🙂 Ja det var så skönt att komma iväg, som du också säkert kände! På hösten ska jag nog åka fler gånger! Och tycker definitivt att du ska åka till Barcelona 🙂 Ja fyyyy vad kkkkkallt det är nu!!! Kram!

  5. Åsa skriver:

    Härligt med färg du har fått sötnöten 🙂
    På me mera plagg vettu 😀
    Stor kramis!

  6. Bubbel skriver:

    Välkommen hem, vad härligt ni verkar haft det! Har aldrig varit där men skulle verkligen vilja uppleva stan…:)

Kommentera

