Film, mat och födelsedagsfirande…

Redan söndag och snart väntar en ny vecka… I fredags blev det en lugn kväll hemma med lite gott att äta, torr cider, smågodis och nya Johan Falk-filmen ” De 107 patrioterna” sen började jag titta på en till film men somnade på soffan. Jag gillar Falk! Och de två sista är riktigt bra.

Igår fixade jag lite hemma (bla planterade ännu en Ljung) och sen handlade brorsan med familj och jag present till bonussyrrans dotter som fyllde 9 år. Det blev en lite längre fin poppig topp med trekvartsärm och ett glittrigt läppglans och ett glittrigt nagellack.

På kvällen blev jag överbjuden till brorsan och Y på mat. Det blev högrev, rostade rotfrukter och ugnspotatis med kantarellsås. Så gott!!! En tågbana byggdes också med lilla H 🙂

Idag blir det städ och tvättning och så får vi se om jag ska åka till Sthlm eller ej till Mr dejt. Annars får det bli ännu en lugn kväll hemma med någon film. Måste nog ta in utemöblerna idag också… Även dags att sätta på vinterdäcken endera dagen.

20121014-084847.jpg

20121014-085423.jpg

Det här inlägget postades i Dejt, Familj, Festligheter, Film, Höst, Livet på landet, Mat och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Film, mat och födelsedagsfirande…

  1. Bubbel skriver:

    Låter som en himla trevlig helg!:) Ja…vinterdäcken…börjar väl bli dags för dem misstänker jag, men det får bli en annan dags problem…kram

  2. Mats skriver:

    Blev himla fint med ljungen!

Kommentera

