Vilken helt otroligt fantastisk superb toppensuperhäst det är alltså…

Konversation på Facebook mellan mig och en kollega som delade en länk på min profilsida från Youtube med en fin häst som gör dressyr:
Det är först när G:s kommentar bryter av oss, som jag ser hur vi låter och håller på om den där hästen så det nästan blir komiskt 😀

Norpan: Vilken helt fantastisk häst!!! O det syns verkligen hur den älskar det!!!! 😀grin
  • A: Ja, jag vet. Och jag älskar att den är så avslappnad att tom. öronen guppar med i rörelserna.
  • Norpan: Ja helt otroligt! O vilken höjd på rörelserna och så mjukt och fint. Den är verkligen som gjord för det där. Viftar på svansen ser det ut som den gör också 🙂smile
  • A: Ja hon diggar väl takten.
  • Norpan: Helt klart! Det är nog en musikalisk häst! 🙂smile
  • G: Vilken utomordentligt fantastisk häst
  • Norpan: Hahaha, ja och kan slå vad om att hästen diggar house också! Det syns lång väg 😉wink

    Bilderna nedan har inget med texten att göra 🙂 Bilderna är istället från min härliga islandshästridningstur igår! Jag var ute och red med 4 kollegor igår på arbetstid (friskvårdstimme). Det tog hela eftermiddagen. Jag hade en riktigt pigg häst som tom. ibland var svår att få stopp på. Den var gärna ledarhäst och fick möjlighet att göra det emellanåt också, då riktiga ledaren fick rida bak och hjälpa de 3 nybörjarna som var med rätt mycket 🙂 Desto roligare för mig som då fick chansen att rida på lite. Det är så härligt att rida och härligt med djur!

    Och med tanke på underbara djur så fick gårdagens ”Kalla fakta” om Parken Zoo mitt hjärta att gråta. Tårarna rann på riktigt när jag såg hur de avlidna djuren (bla. pumor) behandlades och lagts i frysen som värdelöst avfall. Nu handlade ju programmet om mer än så, men detta ämne har debatterats i tidningar, Facebook, tv, nyheter och dylikt, så säger inte mer än att djur ska behandlas med respekt, levande som döda.

20121018-223850.jpg

20121018-223907.jpg

Det här inlägget postades i Djur och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Vilken helt otroligt fantastisk superb toppensuperhäst det är alltså…

  1. Bubbel skriver:

    Åh vilken härlig friskvård med en tur på hästryggen en skön höstdag! 🙂

  2. oskrivnablad skriver:

    Äkta friskvård det där så här på hösten 🙂
    Hoppas du har en mysig helg… eller ska jag skriva; en helt otroligt fantastisk superb toppensuperhelg 😉
    Kram kram

Kommentera

