Fysiskt redo för vintern…

Nu är jag redo för vintern… i alla fall fysiskt sätt. Psykiskt är jag aldrig redo för vinter och kyla om jag inte förstås valt att åka iväg för att åka skidor eller så förstås. Då är det ju helt annat 😉

Utemöblerna är intagna, trädgårdsslangen nedplockad, grillen inne, dubbdäcken på, snöskyffeln framtagen och snöborsten till bilen. Just ja snöspaden till bilen har jag ju kvar också…

Förutom att greja med de där inför-vinter-grejorna så var jag också ut på en löprunda igår med min nya löparspotifylista i öronen 🙂 Lite träningsvärk hade jag igår sen löprundan i söndags, så kände mig lite trött i benen efter ett tag men det gick över. 5.20 km blev det och ruschade på slutet för att komma på 33 min. Lyckades nästan… Har tappat lite tempo under tiden jag varit sjuk. Mamma sa: ”Men ta det lite lugnt och pressa dig inte sådär! Kroppen är ju inte återställd ännu av all medicin du ätit…” Det kanske ligger nåt i det. Men har ju så svårt att hålla mig i skinnet 😉

20121024-090949.jpg

Det här inlägget postades i Bilar, Hälsa, Livet på landet, Träning, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Fysiskt redo för vintern…

  1. Åsa skriver:

    Bra du är!! det va fan inte dåligt ahaha 😉 jag ligger efter med livet 😉
    Kramar Åsa

  2. Bubbel skriver:

    Visst är det skönt att vara förberedd när snön kommer, förstår precis din strävan att vara förberedd! 🙂 Tycker du är superduktig som pallade ca 5 km på ca halvtimmen och önskar att jag själv kommer till det skedet vad det lider…kram kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja jag brukar alltid vara ute i sista minuten så det känns riktigt bra att för en gångs skull känna sig klar 🙂
      Tack tack för uppmuntran! 🙂 Få se om det blir samma tid imorgon… Det är skönt att vara igång igen! All träning är bra träning 🙂 Som att flytta tex 😉 jösses vad det brukar kännas efteråt. Kramis

  3. wordsbymia skriver:

    Jag tänkte fixa i veckan, men blir nog i helgen. Ska köpa ljung och mysa till det där ute lite. Möblerna har jag dock tagit in 🙂 Kram och ta det lugnt med träningen.

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp Ljung är fint 🙂 Det har jag ute på min veranda 🙂 Det verkar ju ha varit i sista stund också med tanke på att det snöar nu 🙂 Japp ska försöka ta det lite lugnt, men brukar inte lyckas så bra… 🙂 Men jag borde! Kram

Kommentera

