I filmens och antibiotikans värld….

Nu har fröken Norpan riktigt kommit tillbaka in i filmsvängen igen. Har ju mest blivit serier ett tag här med Dexter som jag kollat på. Nu ligger jag ikapp med Dexter och även med Vampire diaries som nu är igång igen, så då blir det lite film igen.

Igår såg jag filmerna som baserats på Liza Marklunds böcker om Annika Bengtzon. Jag såg ”Prime time”, ”Nobels testamente”, ”Studio sex” och ”En plats i solen”. Jag har också börjat att kolla på ”Livstid”. Riktigt bra svenska filmer får jag säga. Lite spänning i dem och många bra svenska skådisar. Hade först lite svårt för den nya Annika Bengtzon som spelas av Malin Crépin, då hon först spelades av Helena Bergström. Men nu börjar hon kännas mer trovärdig, även om jag fortfarande tycker Helena Bergström var bättre.

Filmerna som sen står på tur är senaste Johan Falk-filmen ”Organizatsija Karayan”, ”En oväntad vänskap” och ”Den röda vargen (Annika Bengtzon)” när jag är klar med ”Livstid (Annika Bengtzon)” 🙂

Idag blir det hemmajobb igen, åtminstone på förmiddagen. Min mage pajade totalt sent igår kväll. Jag kan säga att jag hade inte velat vara någon annanstans än just hemma då, för då hade det hänt en olycka! Fy sjutton säger jag bara! Mådde som en uv! Helt tomt i magen idag, så ska under förmiddagen försöka få behålla någon mat och förhoppningsvis känna att magen är hyfsat stabil för att jag ska tordas sätta mig i bilen till jobbstan. Hoppas i så fall att chefen tillåter mig att jobba hemma resten av dagen också, då jag faktiskt inte är dålig på något annat sätt. Har ett möte inbokat på eftermiddagen med ganska många personer inblandade så det bästa vore om jag kommer iväg, men annars skulle min bästa gulliga kollega hoppa in. Det är nog kroppen som börjar säga ifrån mot antibiotikan är min gissning. För att krydda lite extra på det hela så har jag fått ont i halsen…

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till I filmens och antibiotikans värld….

  1. bubbelsblogg skriver:

    Krake dig vad jobbigt för dig! Har du testat att ta antibiotikan med lite yogurt, det lindrar påverkan på magen lite. Hoppas du mår bättre fort!:) kram

  2. Åsa skriver:

    Åååahh 🙂 då är det dig jag ska konsulta inför ett filmval 😉
    Krya på dig gumsan 🙂
    Kramar Åsa

  3. oskrivnablad skriver:

    Hoppas det ordnade sig med jobb hemma och möte. När magen slänger in handduken så där är det ett måste att ha en toalett i närheten (i know) Hoppas du går en fin helg med lugn och ro och mera film 🙂
    Kramar till dig.

    • Lilla Norpan skriver:

      Japp! Det blev en fortsatt dag med hemmajobb efter överenskommelse med chefen 🙂 Skönt för både mig och magen. Igår däremot var jag iväg igen och jobbade, men nu blir det en lugn helg med att kurera förkylningen! Kramar o ha en skön helg!

Kommentera

