Vitt, vitt, vitt…

Jaha, nu när jag väl kommit igång och måla så finns det ingen hejd längre. Jag går fram överallt beväpnad med pensel i högsta hugg och med vit färg som ammunition. Hade ju bara tänkt vardagsrumsbordet, pottskåpet och köksstolarna. Men när de kom på plats upptäckte jag ju att bordet borde vara vitt också med sina iläggsskivor! Det ena medför det andra. Så börja inte måla, det blir bara mergöra 😉

Rådgjorde lite med mamma eftersom det är ett ekbord, men hon höll med mig. Bordet ska vara vitt. Så nu är även det grundmålat 🙂 Sååå nöjd 🙂 Som att få ett nytt hem 🙂 Det känns ljust och fräscht 🙂 G skrev till mig härom dagen när jag skrev att jag skulle måla vitt på möblerna: ”Du och ditt vitt! ;)” Men jag älskar verkligen vitt! Jag mår bra när det är ljust omkring mig hemma. Lugn och harmoni! Och vitt kan aldrig bli fel!

20121209-004512.jpg

20121209-004540.jpg

20121209-005904.jpg

Det här inlägget postades i Hemmet, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Vitt, vitt, vitt…

  1. Sandra skriver:

    Det vart verkligen ett nytt hem. Och superfint!! va duktig du är! Jag önskar faktiskt att jag bara började med mina projekt men det känns som att man aldrig kommer till skott liksom 🙂

    Hoppas din söndag varit mysig! Kramar

  2. Lilla Norpan skriver:

    Tack gumman! 😀 Ja, det blev det verkligen 🙂 Ja, det tog mig 2,5 år innan jag kom till skott! Inte alltid man orkar dra igång nåt. Men när man väl gör det så då kan det bli fart om man har tur och har energin uppe. Tack, den har varit skön och avkopplande. Hoppas du haft en mysig söndag också! Kramar till dig och sötisen!

  3. stoffisen skriver:

    Superfint! Jag älskar det vita.
    Jag har själv kommit in i en färgperiod men vitt är så HIMLA bra, för då kan man verkligen bara addera accenter. Helt perfekt. Me like. A lot
    Kram
    Stoffe

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja vitt är ju praktiskt på det sättet! 🙂 Får se om det blir nåt med lite färg till våren,nån detalj eller så. Men å andra sidan har jag ju det med lite grönt 🙂 Men man kan ju alltid byta.

      Kram!

  4. Mats skriver:

    Ett tips kanske kan vara att måla om Mr. Bean-style…med dynamit och allt som inte ska vara vitt inslaget i tidningspapper? Nä, låter farligt. Håll dig till penseln… 🙂

  5. Bubbel skriver:

    Ser jättefint ut (hela ditt hem) – som du säger, vitt blir aldrig fel! Tycker du är superduktig som ”storpysslar” och gör fint till jul, kram

  6. Åsa skriver:

    Jääätte fint!!
    Har du sett showen ljust och fräsht hahha, helt underbar om svennar och deras inredningsstil 🙂 skrattade så jag tjöööt!
    Jag är oxå tokig i vitt 🙂
    Kramar på dig!

Kommentera

