Akuten igen…

En liten sväng till Akuten då blev det ändå. 1177 tyckte en läkare behövde titta på mig. Så här sitter jag nu och väntar. Tog med en bok i alla fall för det lär ta några timmar. Mycket folk och tråkigt att sitta här själv annars. Får se vad det blir…. Tur jag har frikort! Har ju blivit några vändor till sjukhuset på sistone. Är lite nervös… Detta är ju inte riktigt min favvoaktivitet som ni vet…

Min nya säng står nu hemma och väntar på att sättas ihop. Kommer jag hem senare igen ska brorsan hjälpa mig och sätta ihop den. Fick lite bidrag till den i födelsedagspresent och julklapp 🙂 Hej så länge! Önskar nån hade roat mig lite i väntan.

Det här inlägget postades i Hälsa, Livet på landet, Vinter och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Akuten igen…

  1. Mats skriver:

    Nämen, din lilla Stackare! Tänker på dig! Se till att bli frisker nu, hördududu!

    Stor kram /
    Mats

  2. oskrivnablad skriver:

    En ny säng… har den andra blivit utsliten? hahaha 😉 Då förstår jag att det var trångt i bilen 🙂
    Nej, sjukhus och väntrum är inte roliga. Tur det finns FB. Kram och god fortsättning på eländet.

    • Lilla Norpan skriver:

      Hehe, tror det 😉 Tyckte iofs det var dags med en ordentlig dubbelsäng 🙂 Så blev en Hemnes med två resårbotten och hel bäddmadrass. Ska få hjälp idag av brorsan och sätta ihop den 🙂

      Ja, visst är det tur att det finns FB. Då får man lite livstecken från andra, för man känner sig lite isolerad och ensam och ynklig på sjukhus och tycker lite synd om sig själv 😉 Nu är jag sjukskriven och sen får jag se om de ringer så jag får komma upp för vidare utredning eller om det inte blir förrän imorgon. Läkaren sa idag, men det är ju inte han som avgör antar jag. Kram o god fortsättning!

  3. Åsa skriver:

    Hej gumsan…
    Men va fasen är det dom ska utreda och hur många ggr kan man utreda?
    Nu har du ju fan käkat antibiotika å det hjälper inte? Eller är det jag som inte hänger me i turerna..
    Se till att de röntgar ordentligt så det inte är ännu värre än blindtarmen, med det vill jag säga, stå på dig..
    Å jag tänker på dig massor..
    Stor kramis Åsa

    • Lilla Norpan skriver:

      Antiobiotikan är inte mot samma sak. Det var för en infektion, som kanske heller inte är borta ännu och kan ställa till det. Blindtarmen är svår att utreda om den inte är akut inflammerad tydligen. Så efter gårdagen och nattens besök på akuten är jag inget klokare och tydligen inte kirurgen heller. Så får utredas vidare. Kanske är det fortfarande infektionen som ger liknande symtom som blindtarmen… Eller så är det blindtarmen som strular. De ringde aldrig idag så jag fick åka upp, så får väl ringa igen imorgon. Trist är det! Tack Åsa! ♥ Kramar!

  4. bubbelsblogg skriver:

    Nämen usch vad trist, vad är egentligen problemet? Var för kan de inte hjälpa dig? Håller tummarna för att det var sista svängen till sjukan nu! kram kram

Kommentera

