Sommarlängtan…

En dag som denna läääängtar jag till sommaren! Känner mig faktiskt ganska så less på snöslasket, isen och snön överhuvud taget. Ändå känner jag att jag varit lite vänligare inställd till vintern i år än jag brukar 🙂 Men så kommer jag att tänka på sommaren med sina (förhoppningsvis) varma vackra kvällar när solen är på väg ned, fåglar som kvittrar, lukten från gräs och grönska, man kan ha mindre kläder och man kan sitta och avnjuta ett glas vin, cider eller vad man nu vill ha till köttet som har grillats och så en grekisk sallad till det…. mmmmmm! Och så kikar jag ut genom fönstret och ser snön, vädret, inser att det fortfarande är dags att tvätta fönstrerna och att det är dags att sluta dagdrömma och hoppa in i duschen! Snart bär det av till grannstaden för lite middag hos mamsen.

20130103-124217.jpg

20130103-124641.jpg

20130103-124836.jpg

20130103-125339.jpg

20130103-125615.jpg

Det här inlägget postades i Livet på landet, Sommar, Tankar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Sommarlängtan…

  1. stoffisen skriver:

    Då är vi två som saknar sommaren!
    Jag avskyr vintern förutom alla snygga jackor som man kan ha 😉

    Sommar sommar sommar – alltid tack!

    Kram
    Stoffe

  2. oskrivnablad skriver:

    Känner som du. Nu bojkottar vi en fortsättning av den här vintern. Jul och nyåret har passerat så nu kan snön försvinna och komma tillbaka nästa december 🙂 Kram!!

  3. Åsa skriver:

    Åh my gåååd, då är vi två som längtar 🙂
    Fina bilder och i sommar kommer det bli bra. Är aldrig två regn på raken 🙂
    Kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Nej, i sommar måste det bli en bra sommar! I augusti åker jag utomlands dessutom en vecka, så det ska bli skönt utifall att vädret inte riktigt är med hela vägen. Hoppas du inte slog det alltför mycket och att du står på benen idag! Kramar!

Kommentera

