Håll tummarna!

Onsdag och ikväll börjar jag med ny antibiotikakur på 7 dagar. Fick idag svar att det är samma infektion kvar som jag haft sen i början av september. Det är högst ovanligt att den antibiotikan som jag fått innan inte biter tydligen. Så nu ska de byta sort. Lät dock lite läskigt att man kan få känningar i hjärtat men det ska inte vara farligt… :/ De är så gulliga på den där avdelningen på sjukhuset och förstående.

Nu får jag återigen hoppas att jag tål sorten, att den även slår ut mina känningar av blindtarmen och min förkylning som jag nu också fått. Anar ni en viss ironi, så tror ni rätt!

Är så totalslut att jag igår kväll började grina när en kollega messade mig på kvällen och skrev: Hur mår DU egentligen? Det är så gulliga 3 kollegor som hör av sig. Ena min närmsta kollega skulle hjälpa mig att fixa några saker tom. Då blir man lite extra glad i hjärtat!

Har nu fastnat i serien ”Hart of Dixie” ordentligt! Älskar den! Har 3 avsnitt kvar innan jag är ikapp. Sen har jag missat några i början jag ska se 🙂 Har ändå lyckats kommit till ro hemma och kopplat bort stressen med jobbet som ju väntar och inte görs åt mig. Jag sover mycket (skulle kunna sova dygnet runt nästan), men kroppen behöver nog det om jag ska bli frisk och få komma igång och träna igen sen. Något jag längtar efter!

Grattis också till min älskade brorson som fyller 4 år idag ❤

Det här inlägget postades i Hälsa, Livet på landet och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Håll tummarna!

  1. stoffisen skriver:

    Jag håller alla tummar jag har. Dvs två!
    Kram
    Stoffe

  2. Åsa skriver:

    Nämen gumsan 😦
    Åh tycker det är otäckt med all antibiotika..stackare..
    Förmodligen är du så clean efter behandlingen att du är 100% mottaglig för allt, baksidan av antibiotika.
    Nu måste du bli bra!!
    Stor kram!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja visst är det säkert så. Har inget immunförsvar att tala om längre troligtvis. Tyvärr går det inte bort av sig själv heller. Jag måste ta antibiotika, då det inte försvinner av sig själv utan det kan tillstöta komplikationer. Ha en fin dag! Tack vännen! Kram!

Kommentera

