Dagarna går…

Snön öser ner utanför fönstret igen och får nog säga att jag börjar bli rätt trött på den nu. Jag och ”joggingkillen” gick i skogen i spåret igår. Det var jättemycket snö. Vi for både hit och dit när vi gick. Främst han som har så långa ben. Skrattade till flera gånger när han såg ut som Bambi på hal is. Jag var helt slut när jag var inne igen efter promenaden och låg däckad resten av kvällen framför film och ett nytt avsnitt av ”Hart of Dixie” 🙂 Så himla bra serie!!

Idag ringde jag och kollade med Försäkringskassan vad jag behöver göra eftersom jag varit hemma mer än 14 dagar. Vilken tur att jag ringde! Hur ska man veta allt sånt där av sig själv??? Arbetsgivaren borde informera. De hade inte ens anmält dit att jag var sjuk. Det hade blivit nåt fel. Så det var flera dagar försenat nu och det innebär att jag får pengar sent. Suck! Fick också ringa sjukhuset där det också blivit en miss så mitt sjukintyg inte gått iväg till FK. Det ger en massa extra arbete att vara sjuk och det gäller att ha koll på allt! Jag får väl pengarna i slutet av feb nu först 😦

Idag har jag bara vilat. Såååå trött!!! Jag har börjat med antibiotika igen. Dubbel dos första dagen och magen vänder sig ut och in i protest. Min kropp och jag är lite oense om behövandet av antibiotika kan jag säga. Solsidan har jag tittat på och funderar på att titta på ”Filmen om Pi”. Har tagit mig ur sängen (den är tom bäddad) och halvligger i soffan 🙂 Köpte ett par nya ljusstakar efter jul på rea. Tycker så mycket om dem 🙂 De står inne i sovrummet på byrån.

20130117-142123.jpg

20130117-142259.jpg

20130117-142317.jpg

20130117-142331.jpg

Det här inlägget postades i Hälsa, Killar/Män, Livet på landet, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Dagarna går…

  1. Mats skriver:

    Ja, man får ligga på själv, tyvärr. Ta kopior på alla papper och mail. Hoppas behandlingen funkar nu då da’!

    Det var himla tjusiga ljusstakar! Kom bara ihåg att släcka dem innan du knoppar…Har en kompis som skulle göra makaroner (gissa om det var kille eller tjej…) efter krogen, sätter på kastrullen och ska ”bara vila ögonen ett tag”. Vaknar av att brandkåren står i korridoren…Har du kollat brandvarnaren/-na förresten?!

    Kramen / M

    • Lilla Norpan skriver:

      Bra där! Jag har tänkt i flera dagar att jag ska kolla brandvarnaren faktiskt, men har glömt av det. Det ska jag göra imorgon. Kan tro att det var en kille det där med vila ögonen, då jag hört den förr just från en kille som bränt både pizza, pommes och nåt mer. Farliga grejor. Dock är ljusstakarna där mest för prydnads skull 🙂 Men om jag tänder dem ska jag komma ihåg att släcka dem 🙂

      Har bara ringt en massa, så inte så mycket att ta kopior på, men läkarintygen ska jag komma ihåg att ta kopia på. Tack, hoppas också att det kommer att funka. Det vore verkligen på tiden. Kramen

  2. Åsa skriver:

    Åh gud hoppas det biter nu och att du får bort det där. Å hoppas verkligen de har stenkoll på vad det är.
    Lät ändå mysigt å gå runt i skogen hihi 🙂 tror det kan hjälpa din kropp, att göra den starkare och kanske lite tåligare med just prommisar i dagläget 🙂
    URSNYGGA ljusstakar, vart hittade du dem?!

    Stor kramis på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Jodå, de har koll på vad det är, men inte stenkoll på antibiotikan, men jag hoppas att de tror rätt med den. Jo, det var mysigt med promenad i skogen. Visst stärker det kroppen att vara lite ute och gå. Det är ju det enda jag kan göra just nu. Träningen kommer få lov att vänta ett bra tag till tyvärr.

      Ljusstakarna hittade jag faktiskt på IKEA 🙂 Ja, visst är de fina! Gick och tittade på dem förut på senhösten och när de sen reade ut dem för 29 kr/st slog jag till 😀 Stor kramis tillbaka!

  3. oskrivnablad skriver:

    Jättefina ljusstakar!! En skogspromenad i en vintrig skog med trevligt promenadsällskap lät ju inte så dumt. Lät uppiggande 😉 Håller tummar och tår för att antibiotikan biter den här gången och FK är inte roliga att ha å göra med när det blir strul. Kramar till dig och hoppas du får en fin helg.

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack finaste OB ♥ O kul att du gillade ljusstakarna också. 🙂 Jo, det var lite uppiggande med promenaden. Nu blir det en lugn helg, feber igen idag på kvällen, så bara vila som gäller. Ha en fin helg du å! Ser fram emot februari när vi ska ses 🙂 Om vi inte hinner med nån fika innan dess förstås. Kramar!

Kommentera

