Utveckling för mer delaktighet och trygghet…

Sista dagen jag åkte till jobbstan för den här veckan. Imorgon jobbar jag hemirån. Det har gått hyfsat ändå att jobba även om jag inte jobbat fulla dagar, men fruktansvärt trött när jag kommit hem. Har sovit varje dag när jag kommit hem förutom idag. Har ingen feber ikväll, vilket nog gör att jag känner mig lite piggare. Antibiotikan verkar inte hjälpa än så länge för övrigt. Symtomen är kvar. Får hoppas på de sista 3 dagarna nu som jag ska äta kuren, annars är det väl tyvärr så att bakterieparasiten är resistent mot denna sorten… Men än är hoppet inte borta och jag håller tummarna för att den hjälper på sluttampen.

Idag stannade jag till vid köpcentrat i utkanten av stan innan jag åkte hem. Jag köpte mig ett par nya mysbrallor för ett presentkort jag fått i födelsedagspresent. Det var dags för ett par nya. Blev också en vit tröja som kändes lite vårig 🙂 Vi går ju faktiskt mot ljusare tider nu, vilket känns så skönt! Och just idag var solen uppe 3 minuter längre än igår 🙂 Men imorse, 21 minusgrader! Herre jösses!! På tok för kallt!

Nyss sett klart ett nytt avsnitt av serien ”Hart of dixie”. Vad jag älskar den serien! 🙂 Man bara längtar till nästa avsnitt. Nu har i alla fall ”Vampire diaries” satt igång i USA igen, vilket innebär att det finns nya avsnitt att se igen också. Så nu har jag lite att varva med 🙂

Igår jobbade jag hemifrån en stund på eftermiddagen och gjorde då en egen presentation om mig själv som jag tänkt att jag ska skicka hem till barnen och ungdomarna som ska besöka mig för första gången. De får ju dela med sig av sig själva till mig, så då är det ju inte mer än rätt att de får veta något om mig som de ska träffa. Jag använder mig av både enkel text och bilder. Vem är jag, vad tycker jag om och inte tycker om och en kort förklaring om vad jag gör och vad som händer när de träffar mig. Förhoppningsvis gör det att de är lite förberedda och att det känns mindre läskigt att komma till mig. De vet vem jag är, hur jag ser ut och vem de ska träffa.

20130125-001436.jpg

20130125-001453.jpg

Det här inlägget postades i Arbete, Hälsa och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Utveckling för mer delaktighet och trygghet…

  1. Åsa skriver:

    Va fint gjort med en presentation 🙂 himla fint tycker jag. Å tröjan, jättesöt!
    Kramar på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack! ♥ Jag hoppas barnen och ungdomarna tycker det också 🙂 Jag hoppas det kan vara lite mindre läskigt att träffa en myndighetsperson då 🙂 Blir intressant att utvärdera 🙂
      Tack, hoppas det blir lite varmare snart så jag kan inviga tröjan 🙂 Kramar o trevlig helg!

  2. bubbelsblogg skriver:

    Ja visst går vi mot ljusare tider även om man knappt tror det! Men feber, det ska man väl inte jobba med? Var rädd om dig!! Kram

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, skönt att vi är på rätt sida om året och att våren kommer så småningom i alla fall 🙂
      Nej egentligen ska man inte det. Men måste försöka att jobba. Annars skulle jag bli sjukskriven ända tills de hittar en antibiotika som funkar och det kan väl bli i typ mars om jag har otur och så länge kan jag ju inte vara sjukskriven. Det kanske blir lite till och från om jag har otur, då denna pågående inte verkar funka denna gången heller. Tack, jag ska vara rädd om mig och försöka ta det lugnt ändå. Kram

  3. stoffisen skriver:

    bra köp! Superfin kofta/ tröja.
    Jobbar du i feber?! Eh.. Why?!! Inte ok!

    Kram
    Stoffe

    • Lilla Norpan skriver:

      Tack Stoffe! 🙂
      Har varit sjukskriven 1 vecka tidigare i december och sedan 3 veckor på raken. Jag känner att jag inte kan vara sjukskriven hela tiden. Jag måste åtminstone försöka jobba ett tag få se hur långt det funkar. Blir galen av att vara hemma. Men jag vet att man inte ska jobba med feber egentligen. Det är bättre under dagen dock och på kvällen blir det feber. Just nu lite bättre dock. Det kommer och går. Kram!

Kommentera

