Mälarö-promenad…

Idag började jag dagen med en promenad i spåret på vår Mälarö tillsammans med svägerskan. Får ju inte träna nåt ännu, men en 5km promenad blev det. Skönt att få frisk luft även om det bet lite i kinderna 🙂

Det var många som var ute på isen och åkte skridskor och skidor också såg vi. Annars har det blivit en lugn helg med vila, som jag så väl behöver. Igår kväll gottade jag mig med helstekt fläskfilé och råstekt potatis. Slog till på en cider till maten också.

Imorgon är sista dagen med antibiotikan och jag är orolig för att den även denna gång inte hjälpt då jag har symtom kvar. Sånt helsike!! Och nu får jag vänta 3 veckor innan de kan testa mig. Tror jag ska höra om de åtminstone inte kan kolla om jag har en massa vita blodkroppar ännu. Det tyder ju i så fall på att infektionen är kvar.

Är orolig för att infektionen ska orsaka komplikationer i min kropp, då jag haft den i åtminstone ett halvår i kroppen nu. Suck! I natt har jag mamsen på besök i stan. Ska hämta henne hos en väninna, då hon ska övernatta här.

Ha en fortsatt skön helg!

20130126-225352.jpg

20130126-231357.jpg

20130126-231426.jpg

Det här inlägget postades i Hälsa, Livet på landet, Tankar, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mälarö-promenad…

  1. bubbelsblogg skriver:

    Helt förtrollande vackert, vad skönt att du kom ut en sväng det var nog bra!:) Konstigt att inte antibiotikan tar efter all behandling, man börjar ju mer oroa sig om du fått rätt diagnos och medicin? Håller tummen för att du ska bli bra en gång för alla så du slipper eländet! Kram kram Bubbel

    • Lilla Norpan skriver:

      Rätt diagnos är det, men den är svårbehandlad då den är resistent eller som de trodde delvis resistent mot en viss antibotika som jag ätit nu för tredje gången (fast längre denna gången då de ändå trodde den skulle bita då). Det går bara att använda vissa antibotika och sen är det ju min allergi mot penicillin och antibotika som ställer till det. Det är svårt vad man ska ge mig. Så det kommer att bli ett problem igen nu om det är som jag tror att det inte bet denna gången heller. Det är därför man nog i så fall kommer att skicka ner prover till Danmark för resistensbestämning för att se vad man ska använda. Nu har jag hittat en forskare i Sthlm som gjort någon studie förra året som verkar ha koll. Så kanske hon kan vara behjälplig… Som sagt inte lätt! Tack för tumhållningen! Kram på dig!

  2. RackarTuss skriver:

    Håller också tummarna för att det ska räcka nu, antibiotika osv…

  3. oskrivnablad skriver:

    Fortsätter hålla tummarna för att det eländiga ska försvinna ut ur kroppen på dig. Nu får det liksom vara nog! Fina foton (som vanligt 😉 ) och visst är det skönt å komma ut. Kram på dig.

  4. stoffisen skriver:

    Jag tänker på dig och hoppas att du snart blir frisk igen.

    Kram
    Stoffe

Kommentera

