Afternoon Tea på Färna

Igår blev det en tur till Färna herrgård tillsammans med Oskrivna blad 🙂 Skönt och komma ut o vädra sig lite, även om febern är kvar. Det var mycket trevligt! Vi körde lite Afternoon Tea, som var riktigt smarrigt! Det fanns scones både grovt och vanligt, exotiska frukter, grönsaker, snittar, brie, oliver, kakor, smulpaj, chokladtryffeltårta, kladdkaka mm. Det gör jag gärna om fler gånger. Det gjorde ju inte saken sämre att det var en strålande fin dag med sol! 🙂 Tack för igår OB!

På vägen hem stannade jag till för lite shopping. Egentligen skulle jag köpa en födelsedagspresent, men det blev bara saker till mig 😮 Hela 5 plagg! 2 till vardag, 3 till fest. Så får ta födelsedagspresenten i veckan. En topp kan ni se smakprov på nedan, resten fick bli på gemensam bild 🙂 Funderar på att ta en en promenad i solen idag innan det blir lite hemmajobb på söndagen.

Gårdagens mello var en flopp! Gillade David L, men han var bättre förra året. Yohijos låt var ok, men han sjöng surt i verserna ibland. Sånt är jag lite allergisk mot.

20130203-114208.jpg

20130203-114230.jpg

20130203-114246.jpg

20130203-114304.jpg

20130203-114325.jpg

20130203-120515.jpg

20130203-120545.jpg

20130203-121626.jpg

Det här inlägget postades i Livet på landet, Mat, Utflykt, Vänner, Vinter och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Afternoon Tea på Färna

  1. oskrivnablad skriver:

    Tack själv!! 🙂 Är fortfarande mätt, haha.
    Vilka bra köp, nej nu blir jag sugen på att ta mig en shoppingrunda jag med 🙂
    Kram på dig!

  2. Sandra skriver:

    Åh va mysigt och gott! Det har jag också tänkt testa nångång.

    Va fin du är! Tröjan var också jättefin, satt som ett smäck :))

    Njut av kvällen! Kramar

  3. bubbelsblogg skriver:

    Vilken härlig dag ni ser ut att ha fått, det behöver du nog som motvikt!;)

  4. Åsa skriver:

    Men du va mysigt det där lät 🙂 å fina toppar 🙂
    Kram på dig!

Kommentera

