Life as we speak…

Som en liten fortsättning på tidigare inlägg…

Fick en känsla att något inte stämde med en vän till mig ikväll. Skickade ett meddelande till honom och visst var det något som hänt. Han hade fått reda på att en vän hade dött i en bilolycka imorse.

Det är det jag säger, vinterkörning med bil är inte att leka med! Jag känner mig rätt säker som bilförare och kör ju också väldigt mycket. Jag tänker mig för och anpassar mig efter väglag. Men det är ju också andra i trafiken som man inte kan påverka. Det är lite det som är läskigt. Det är ett ögonblicks verk! Livet är skört!

En dag kvar, sen får jag jobba hemifrån på fredag. Skönt! Har feber ikväll igen och känningar i magen så det känns som det behövs.

Natti Natti! Och ni som kör bil…Kör försiktigt! Man har bara ett liv! ❤ Och var rädd om era vänner! Man kan aldrig veta vad som händer imorgon…

20130206-232539.jpg

Det här inlägget postades i Pendling, Resor, Tankar, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Life as we speak…

  1. Åsa skriver:

    Åhhh så sorgligt 😦
    Kör försigktigt du med <3..det är ju så..man känner sig trygg med sina egna men aldrig med de andra..
    Kramar Åsa

  2. oskrivnablad skriver:

    Ush vad hemskt! Jag tycker alltid att det är jobbigt när uffe är ute och åker i jobbet. Nu på väg till Norge, svinhalt och långa köer 😦 Som du säger, en är säker på hur en själv kör men har ingen aning om hur andra är. Idag på vår väg ut hit var det två som låg i diket pga att de förmodligen kört för fort och missbedömt hur bred vägen är 😦
    Skönt med en jobba-hemma-dag imorgon av flera skäl för din del. Kramar!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja, det var hemskt! Ja, igår låg den en i diket efter vägen också på vägen hem från jobbet. Usch ja, egentligen skulle man inte vara ute på vägarna alls i den här halkan! Men som sagt, skönt att de inte har sitt åtagande förrän imorrn i alla fall, så de kan ta det lugnt.

      Imorgon blir det skönt ja att slippa åka! Tänkte rätt mycket på den där olyckan idag faktiskt och tog det lite extra lugnt. Men också skönt att få vila och hoppas på febersläpp efter helgen igen… Hoppas du inte blir sämre nu under helgen utan att ni får lite mys du och W! Undrar om det blir en bättre mello på lördag… Det borde ju inte kunna bli sämre iaf!? Kramar!

Kommentera

