Norpan bakar…

Dags för hårfärgning här hemma. Ska jobbläsa lite emellan, sen ska jag göra resten av jobbet på söndag om jag inte hinner lite till sen. Ikväll ska brorsans födelsedag firas. Jag hoppas bara att man inte får någon mer bacill. Yngsta brorsdottern S är förkyld och bonussyrrans dotter är hemma och är sjuk och ska komma ikväll. Jag har ju inget som helst immunförsvar så jag får väl försöka hålla mig lite på min kant, men tyvärr hjälper det inte om man har otur. Baciller håller sig ju inte på ett ställe. Jag har fullt upp på jobbet och värja mig mot dem som är på jobbet som borde vara hemma och kurera sig istället. Brorsan har också varit sjuk i halsfluss och går i alla fall på penicillin och bör inte smittas längre. Han fick halsböld 2 dagar i rad och fick åka in till akuten och skära i halsen. Det hade inte varit skoj sa han. Mycket skit som går överallt nu. Inte bästa tiden att inte ha något eget immunförsvar!

Igår testade jag Oskrivna blads energy bars 🙂 Det blev 2 olika varianter. Jag lade till müsli i mina och även kakao i den ena sorten. Har testat den utan choklad och det blev bra 🙂 Däremot kanske jag kunnat göra dem lite tjockare, för det var lite svårt att skära dem utan att de ramlade isär lite en och annan. Nästa gång kanske jag ska klicka ut dem direkt på ett bakplåtspapper istället…

Imorgon är det dags för mello nummer 2. Kan det bli bättre än förra gången, det är frågan? Jag ska ta det lugnt och vila i helgen. Jag har haft feber i 2 dagar igen och igår mådde jag rikigt risigt och åkte hem tidigare från jobbet och gick och lade mig och sov. Idag har jag inte tagit någon feber, men känner mig i alla fall bättre än igår. Trevlig helg på er!

20130208-130759.jpg

Det här inlägget postades i Festligheter, Hälsa, Livet på landet, Mat, På TV och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Norpan bakar…

  1. oskrivnablad skriver:

    Hoppas du klarar dig från fler baskilusker nu när du ska träffa några som är lite krassliga. Kul att du gav dig på att göra bars 🙂 De är lite luriga att få snygga när en skär upp dem men jag brukar också försöka göra dem lite tjockare genom att göra dubbel sats 🙂
    Trevlig helg på dig!

    • Lilla Norpan skriver:

      Ja ska också göra dubbel sats nästa gång 🙂 Då blir det nog bättre! De blev bra annars. Mamma provsmakade dem igår också och tyckte dem var goda 🙂

      Jag hoppas det 🙂 En sjukling var hemma ändå så var bara minstingen. Kram på dig o ha en bra helg!

  2. Åsa skriver:

    Men jädra skit du bär på 😦 Fan ja lider så med dig..
    Fina barsen blev :))
    Va rädd om dig nu..kramar Åsa

Kommentera

