Däckad i soffan efter underbar vänträff…

Däckad i soffan ikväll med feber och har precis sett klart på Mellon. Ja vad ska man säga om den idag då… Om man bortser från de tramsiga kläderna och dem som sjunger så tyckte jag faktiskt om Army of lovers låt. Det var en bra danspoppig låt. Men nu har jag hittat min favorit för i år, nämnligen Robin och hans låt ”You”. Okej, han var lite ur ton till en början (tror han var lite nervös), men han tog sig snabbt och visade sina enorma röstresurser som bara han kan. Älskar hans röst! Och låten var speciell. Är faktiskt besviken att den inte kom med direkt till finalen. Och den här gången röstade jag tom. Men jag och svenska folket tyckte tydligen inte lika. Ulrich, näe han kom knappt upp på höjden i sin låt och den var rätt tjatig. Då gillade jag honom bättre förra året.

Igår kom Flickan i staden på besök hos mig. Det var meningen att även Oskrivna blad skulle komma på besök, men hon fick förhinder. Vi käkade middag, drack lite gott till och tjejsnackade en himla massa. Det var meningen att vi skulle tagit oss ut på AW, men vi blev kvar hemma. Det var nog rätt tur för jag mådde risigt på natten och hade frossa. Mådde lite bättre på morgonen, men inte bra. Har fått tid hos VC den 11 mars. Vi mötte i alla fall upp Oskrivna blad ute vid shoppingscentrat idag istället och käkade mat (eller ja alla utom jag) och så blev det lite shopping 🙂 Ett linne, en tröja och ett bälte för min del. Jag som inte skulle shoppa något mer nu på ett tag…. Jaja hur det kan bli 😉 Med trevliga och fina vänner kan det inte bli annat än en toppenfredag och toppenlördag!

En mysig helg har det varit. Men ikväll  har det varit skönt att bara ta det lugnt. Ska nog faktiskt snart hoppa i säng. Imorgon är det planerat för ett besök som kommer till mig och hälsar på mot kvällningen. Får väl se om det blir av, man vet aldrig 😉 En person jag inte sett på länge i alla fall. Hoppas jag mår imorgon. Mår jag lika dant nästa vecka ska jag faktiskt sjukskriva mig igen istället för att pressa kroppen när den uppenbarligen inte riktigt vill vara med.

20130223-224909.jpg

Det här inlägget postades i Livet på landet, På TV, Shopping, Vänner och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Däckad i soffan efter underbar vänträff…

  1. oskrivnablad skriver:

    Mycket trevligt å ses för lunch och shopping 🙂 Melodifiaskot såg jag inte mycket av eftersom vi var på kalas. Mycket god tårta var det 😉 Hoppas du fick trevligt besök och att febern håller sig borta. Kram.

    • Lilla Norpan skriver:

      Det var det verkligen! 🙂 Tycker faktiskt det var bättre den här omgången ändå och som sagt jag hittade äntligen en favorit. Men det beror väl på om han tar sig till final genom andra chansen… Låter som du hade det trevligt ändå 🙂 Jag fick besök igår, men ett lite snabbare spontant sådant och så var det tänkt att vi skulle träffas senare igen efter födelsedagsfirandet, men det bidde inte så pga. andra åtaganden. Febern håller sig inte borta verkar det som. Knappt sovit i natt. Ska försöka jobba halvdag för att slutföra 2 saker, men sen åker jag hem. Kram!

  2. Bubbel skriver:

    Trevligt med en tjejträff, det behöver man ibland! 🙂 Tycker bara så himla synd om dig som inte får må riktigt bra – hoppas, hoppas, hoppas att läkarbesöket hjälper! kram kram

  3. Åsa skriver:

    Men lilla gumman..att det där aldrig bara kan packa sig ihop och försvinna. Börjar likna ett fall för Dr House 😉
    Stor kram på dig!!!

Kommentera

